וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף חברה סלולרית לא בסכנת קריסה

אמיר טייג

17.6.2010 / 20:15

אמיר טייג מרגיע את חברי הכנסת: אף חברה סלולרית לא תקרוס אם שר התקשורת יפחית את דמי הקישוריות ב-60%, ב-80%, או אפילו ב-100%. זהו רק נשק ההפחדה הלוביסטי

חברי כנסת יקרים, אנא הסירו דאגה מלבכם. אף חברה סלולרית לא תקרוס אם שר התקשורת יפחית את דמי הקישוריות ב-60%, ב-80%, או אפילו ב-100%. הלוביסטים ששכרה פרטנר משתמשים בנשק היחיד שנתון ברשותם - הפחדה. הרי ההיגיון הכלכלי, הצרכני והחברתי אינו עומד לצדם.

להלן כמה עובדות שהלוביסטים שכחו לציין בפניכם, חברי כנסת יקרים. חברות הסלולר הן החברות היציבות והרווחיות ביותר בישראל. את המשבר הכלכלי הן לא סתם חצו ללא פגע, חלקן אף נהנה דווקא בתקופת שפל זו מעלייה ברווחים.

ב-2009 ייצרו לעצמן שלוש חברות הסלולר הגדולות רווח תזרימי (EBITDA) מצרפי של 6.6 מיליארד שקל, שמהווה כ-36% מהמכירות. המשמעות היא שעל כל שקל שאנו משלמים לחברת סלולר נותרות בקופתה כ-36 אגורות - שיעור רווחיות מהגבוהים במשק. ואולם אף לא שקל אחד מרווחי החברות נשאר בקופתן. בחמש השנים האחרונות חילקו לעצמם בעלי המניות של בזק, סלקום ופרטנר את כל הרווח הנקי, יותר מ-15 מיליארד שקל.

הרווחיות של החברות כה חזקה, שאף רפורמה לא תגרום להן לקרוס. ב-2009 ייצרה כל חברה סלולרית רווח נקי של 1-1.3 מיליארד שקל. על פי דיווחי החברות לבורסה, הפחתת הקישוריות צפויה להוריד עד 300 מיליון שקל מרווח זה. כלומר, גם לאחר הרפורמה "הנוראית" ימשיכו החברות להרוויח כמעט מיליארד שקל בשנה. אנא, חברי כנסת יקרים, שאלו את הלוביסטים איך ייתכן שחברה המרוויחה כמיליארד שקל בשנה תקרוס?

להלן התשובה שלא תשמעו מהם: חברות הסלולר לא יקרסו. הן גם לא יצטרכו לפטר עובדים ולקצץ בשירות. הן רק יצטרכו לקצץ בדיווידנדים השמנים לבעלי המניות. האחרונים, אגב, משלמים את שכר הלוביסטים.

גם לבעלי המניות אין מה לדאוג. אף בעל שליטה בפרטנר, בסלקום או בבזק לא יקרוס. חלקם ממונפים עד מעל הראש, אך גם להם יש כיסים עמוקים מספיק כדי לספוג ירידה ברווח. הם פשוט לא אוהבים להרוויח פחות, ולשם כך הם שוכרים את הטובים שבלוביסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully