וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו: תווית אזהרה לכל סלולרי

גיא גרימלנד

17.6.2010 / 20:45

מועצת העיר של סן פרנסיסקו אישרה תקנה המחייבת כל חנות שמוכרת מכשירי סלולר לציין בתווית את רמת הקרינה בכל דגם סלולרי

מועצת העיר סן פרנסיסקו אישרה תקנה, עליה צפוי לחתום גם ראש העיר גאווין ניוסום, שקוראת לכל משווקי מכשירי הסלולר לסמן את רמת הקרינה המשודרת מהמכשיר אותו הם מוכרים. ההחלטה כבר מעוררת הדים ומתפרסמת בשעות האחרונות ברחבי רשת האינטרנט בקרב כלי תקשורת שונים, בעיקר טכנולוגיים. אתר ונצ'ר ביט, המסקר חדשות טכנולוגיות ואשר דיווח על החדשה, אומר שאישור התקנה צפוי לגרום לעיר "להשתקף או כמובילה בבריאות הציבור, או כעיר מלאה במשוגעים, או שניהם יחדיו".

מועצת העיר הסבירה כי אינה מנסה להחרים מכשיר סלולר מתושבי העיר סן-פרנסיסקו, בירת הסטארט אפים של ארה"ב. ההחלטה על התקנה החדשה מקבלת סימוכין מסוכנויות ממשל וגופים מדעיים באיחוד האירופי וישראל, זאת לאחר שהללו דיווחו על פוטנציאל לנזק לטווח ארוך הנגרם מחשיפה ממושכת לקרינה סלולרית.

בסוף חודש מאי פורסם ממצאי מחקר האינטרפון, המחקר הבינלאומי הגדול והנרחב ביותר שבוצע אי פעם לבדיקת הקשר בין שימוש בסלולר לבין סרטן. אחת המסקנות מהמחקר היתה שלא נמצא סיכון מוגבר לפתח גידולים סרטניים או שפירים לאחר עשר שנים או יותר של שימוש. עם זאת משתמשים כבדים נמצאים בסיכון גבוה יותר ב-40% לפתח גידול סרטני (גליומה) במוח, כאלה שדיברו בממוצע כ-30 דקות ביום. מי שעמדה בראש המחקר בישראל היא פרופ' סיגל סדצקי.

לקוחות לא מיודעים לגבי רמת הקרינה

הוועדה האמריקאית הפדרלית לתקשורת קבעה עוד בעבר מגבלות על קרינה הנפלטת ממכשירי סלולר. כל הסלולריים נבדקים לפני מכירתם. רמת הקרינה הנספגת בגוף האדם (SAR - Specific Absorption Rate) היא מידע ציבורי, אבל הבעיה שנוצרה היתה שלקוחות לא היו מיודעים לגבי רמת הקרינה של מכשירי הסלולר בזמן הקניה מאחר ורמות הקרינה לא הוצגו בצורה מודגשת.

מה בדיוק כוללת התקנה החדשה של העיר סן פרנסיסקו:
• החל מה-1 לפברואר 2011 כל חנויות מכשירי סלולר יחוייבו לציין את רמת ה-SAR של כל מכשיר סלולר הנמכר בתצוגה.
• התווית צריכה להיות 1″ x 2-5/8 וערך ה-SAR צריך להיות בפונט Arial מספר 11 או גדול יותר. שאר התווית צריכה להיות בפונט Arial מספר 8 או יותר.
• מוכרים יכולים להציג תווית 8-1/2″ x 11″ או גדולה יותר שמציינת את רמות SAR של מכשירי הסלולר שנמכרים.
• הקנסות על אי מילוי תקנות אלה יהיו 100 דולר מקסימום לכל הפרה ראשונה ו-250 דולר מקסימום לכל הפרה שניה. קנס של 500 דולר מקסימום יינתן על הפרה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully