וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב נסגר על רמתו הגבוהה מעולם

נמרוד הלפרן

17.6.2010 / 22:52

החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 1,248 דולר לאונקייה - מחיר הסגירה הגבוה מעולם - לאחר עלייה של 1.5% בבורסת הסחורות של ניו יורק

מחיר הנפט נסוג משיא של שישה שבועות וירד בראשונה זה ארבעה ימים, בעקבות נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, ואשר הגבירו את החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, נסגר ברמתו הגבוהה מעולם.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 76.79 דולר לחבית, ירידה של 1.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 1,248.7 דולר לאונקייה - מחיר הסגירה הגבוה מעולם - לאחר עלייה של 1.5% בבורסת הסחורות של ניו יורק. שיא הסגירה הקודם, 1245.6 דולר לאונקייה, נרשם ב-8 ביוני. מחיר הזהב קפץ מאז אמצע חודש אפריל בקרוב ל-10%.

"אני חושב שזו עוד דוגמא לאופן שבו זהב זוכה לתשומת לב בתור השקעה חלופית", העריך האנליסט סטיבן פלאט מחברת ארצ'ר פייננשל סרוויסס, בראיון לסוכנות הידיעות דאו ג'ונס. "אנשים לא רוצים להחזיק במניות או בדולרים".

חזית המקרו בארה"ב סיפקה היום אכזבות בתחום היצור והתעסוקה. מדד פעילות מגזר היצור באזור פילדלפיה נפל החודש לרמה של 8 נקודות לעומת 21.4 נקודות בחודש מאי, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפו ירידה קלה בלבד של המדד לרמה של 20 נקודות. זה החודש העשירי ברציפות בו המדד נמצא מעל לרמה של אפס נקודות. מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לאפס מצביע על התכווצות בפעילות.

משרד העבודה מסר היום גם כי מספר תביעות האבטלה הראשונות קפץ במפתיע בשבוע שעבר ל-472 אלף - שיא של חודש - לעומת 460 אלף בשבוע הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully