וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נביעות "שכחה" לדווח על תביעה ייצוגית

אסא ששון

18.6.2010 / 7:50

החברה פירסמה מחדש את דו"חותיה הכספיים ל-2009 בעקבות בקשה של רשות ני"ע. הדו"חות מצביעים כי בדו"חות המקוריים הושמט נתון משמעותי הנוגע לתביעות שהוגשו וכן את תוצאותיהן

אתמול פירסמה חברת נביעות מחדש את דו"חותיה הכספיים ל-2009. פרסום מחדש של הדו"חות הכספיים הוא צעד חריג. נביעות נאלצה לעשות זאת עקב הוראה של רשות ניירות ערך.

דרישתה של הרשות נבעה משתי סיבות. ראשית, בדו"חות המקוריים שלה לא חשפה החברה את שמות מקבלי השכר הגבוה בה כנדרש, אלא רק פירטה את הסכומים שקיבלו. בתיאור תפקידם היא רשמה מנהל ותו לאו. במקביל, מבדיקה של הדו"ח המקורי מתברר כי סך התשלומים לנושאי המשרה הבכירה הסתכמו ב-2.7 מיליון שקל, ואילו בדיווח החדש הם הסתכמו בכ-5 מיליון שקל - תוספת של 2.3 מיליון שקל.

החברה גם השמיטה נתון משמעותי הנוגע לתביעות שהוגשו נגדה והוכרו כתביעות ייצוגיות, וכן את תוצאותיהן. התביעה הראשונה היא של האגודה הישראלית לצדק חברתי. האגודה טענה שהחברה (יחד עם מתחרות שלה) מקבלת מים מינרליים מהמדינה שלא כדין ובעד תשלום לא ראוי, אך תביעה זו נדחתה בידי בית המשפט. תביעה נוספת בגובה של 150 מיליון שקל היא תביעה ייצוגית, שנמצאת בהסדר פשרה שעדיין לא סוכם. לפי תביעה זו, בהיעדר כמות מספקת של ויטמינים במשקאות של נביעות, החברה מטעה את לקוחותיה כשהיא מציינת על המוצרים האלו כי הם מכילים ויטמינים.

נביעות סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם הכנסות של 58.5 מיליון שקל ורווח נקי של 127 אלף שקל. את 2009 סיימה עם רווח נקי של 8.5 מיליון שקל.

בתגובה מסרה החברה: "הדו"ח המתוקן פורסם לבקשת רשות ני"ע ועל פי הנחיותיה. מדובר בפירוטים שהוספו לדו"ח, ולא מדובר בשינוי בתוצאות העסקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully