וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מניות רבות ירדו לרמות אטרקטיביות"

יעל חלק

18.6.2010 / 13:50

בבנק הפועלים סבורים כי ישנה עדיפות למניות של חברות המוטות לשוק המקומי כגון בזק, שופרסל, דלק רכב, רבוע כחול ושטראוס. בנק לאומי: "בשלב הארוך הסנטימנט ישוב לשווקים"

השבוע רשמו המדדים המובילים בבורסה של תל אביב עליות שערים, לאחר שבשבועות האחרונים התאפיין המסחר בשוק המקומי בנטייה לירידות שערים. בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים הבוקר כי בטווח הקצר יתנהל המסחר תוך תנודתיות, על רקע ההתפתחויות בעולם, וכי בשלב הארוך ישוב הסנטימנט החיובי לשווקים.

בלאומי מסבירים כי הדפנסיביות היחסית שהפגין השוק המקומי במהלך המימושים שנרשמו בשבוע שעבר, נשמרה גם בעליות השערים שנרשמו השבוע. בתוך כך, מניות חברות הנדל"ן המניב בלטו לחיוב, ואילו ביחידות ההשתתפות המחזיקות בשדה הקידוח רציו-ים (לוויתן) נרשמו מימושים.

במקביל, ניכרה השבוע ירידה במחזורי המסחר. אלו, הסתכמו בממוצע יומי בכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-1.9 מיליארד שקל בשבוע שעבר ובהשוואה לממוצע של כ-2.1 מיליארד שקל מאז תחילת השנה.

בבנק הפועלים כותבים הבוקר כי לא ניתן להתעלם מכך שרמת הסיכון בשוק המניות המקומי נותרה גבוהה, בעיקר לנוכח התנודתיות שנרשמת בשוקי המניות בעולם. בפועלים סבורים כי מחיריהן של מניות רבות ירדו בשבועות האחרונים לרמות אטרקטיביות להשקעה, אולם הן עדיין מצויות בסיכון לתנודתיות גבוהה בזמן הקרוב, נוכח האווירה בשווקים הגלובליים.

בפועלים סבורים כי כיום ישנה עדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיווים, ולחברות המוטות לשוק המקומי- כגון בזק, שופרסל, דלק רכב, רבוע כחול ושטראוס. ללקוחות בעלי אורך נשימה ממליצים בפועלים על מניות מסוכנות יותר- נייס וחברות הנדל"ן המניב הפועלות בישראל (ריט1, בריטיש ישראל).

האפיק הממשלתי

המסחר באפיק הממשלתי התנהל גם השבוע בעליות שערים, זאת על רקע מגמה דומה שנרשמה באיגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב ונתוני הצמיחה המרשימים של המשק המקומי ברבעון הראשון. מגמת המסחר הושפעה גם מפרסומו של מדד המחירים לצרכן השבוע, אשר עמד בדומה לציפיות המוקדמות בשוק.

על אף עליית המדד בחודש מאי והצפי למדדים חיוביים נוספים גם בחודשים הקרובים, הרי שלאור תחזיות בנק ישראל להתמתנות בקצב האינפלציה כאמור, בלאומי מעריכים כי לא יחול שינוי מהותי בתוואי העלאות הריבית, אשר עודנו צפוי להיות ארוך ומתון. נציין כי ככל שיחולו התפתחויות שליליות במשבר החוב באירופה, צפוי תוואי זה אף להוסיף ולהתמתן.

הצפי לתוואי העלאות ריבית ארוך ומתון, הריבית השוטפת המתקבלת על איגרות החוב לטווח הבינוני - ארוך והצפי להמשכם של גיוסי חוב ממשלתיים נמוכים בשנה הקרובה תומכים, על פי הערכת כלכלני לאומי, בהעדפת ההשקעה באיגרות החוב לטווח הבינוני - ארוך. משקיעים אשר חוששים מעלייה חדה בתוואי הריבית יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר. בשל ציפיות השוק לאינפלציה הגבוהה מהערכת לאומי, קיימת עדיפות לאפיק השקלי על פני זה הצמוד.

איגרות החוב הקונצרניות נסחרו גם השבוע במגמה חיובית, זאת בעקבות המגמה החיובית שנרשמה באפיק הממשלתי. גם פרסום שיעורי הצמיחה החיוביים לרבעון הראשון השבוע תמך במגמה זו. פערי התשואות בין מדדי איגרות החוב השונים לבין האפיק הממשלתי נותרו שבוע נוסף כמעט ללא שינוי. גם השבוע נמשך הקיפאון בשוק הנפקות החוב הקונצרניות, כאשר הסקטור העסקי ממשיך לחשוש מביקושים נמוכים בשוק ומדרישה לריביות גבוהות יחסית בימים אלו, כתוצאה מהחרפת המשבר באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully