וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה שעת טיסה פרטית לאליעזר פישמן?

ואדים סבידרסקי

20.6.2010 / 14:30

בעלי המניות בחברת הנדל"ן כלכלית ירושלים שבשליטת פישמן, יאלצו בקרוב להחליט האם לאשר את המשך הפעלתו של מטוסו הפרטי של הטייקון. המחיר: 5,000 דולר לשעת טיסה אחת

בעוד כחודש, יצטרכו בעלי המניות בחברת הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן (73%), להחליט האם לאשר את המשך ההתקשרות עם חברת מרחב המתפעלת ומתחזקת את מטוסו הפרטי של פישמן בהתאם לצורכי החברה ל-5 שנים נוספות. המטוס שייך לחברתו הפרטית של פישמן, TLC השקעות, אשר משתמש בו לטיסות לחו"ל במסגרת תפקידו כיו"ר דירקטוריון כלכלית.

במידה ותאשר האסיפה את ההתקשרות זו אזי החברה תצטרך להשתתף בהוצאות לא מבוטלות. אחד משני התנאים חייבים להתקיים על מנת שיאושר המשך הסכם התחזוקה. האחד הוא מניין קולות של לפחות שליש מכלל קולות בעלי המניות ללא אליעזר פישמן ומקורביו. השני הוא שהמתנגדים לא יצברו יותר מאחוז אחד מכלל זכויות ההצבעה בחברה.

אז כמה עולה היום אחזקת מטוס פרטי? לאחר שפישמן זכה להנחה של 10% על עלות השירות, צפויה החברה, במידה ותצביע האסיפה בעד, לממן זמן טיסה במטוס בעלות של 5,670 דולר לשעה, אשר התייקרה השנה בכ-20%, שהיית מטוס והצוות בחו"ל בעלות של 1,800 דולר ללילה הראשון וכ-2,700 דולר עבור כל לילה נוסף ועוד אגרות, מיסים ותשלומי חובה שונים. במהלך שנות 2009 ו-2008, הסתכמו הוצאות האחזקה ותפעול בכ-244 אלף שקל בגין 4 טיסות בלבד, כלומר כ-60 אלף שקל בגין יציאה אחת לחו"ל.

התשלום עבור הטיסות והשהייה מועבר על ידי מרחב לחברה פרטית של פישמן המחויבת בתשלום חודשי קבוע. ההתקשרות העומדת לאישור בעלי המניות, מתייחסת לטיסתו של פישמן בהתאם לצורכי חברת כלכלית ירושלים ואינה מוגבלת בתקרת הוצאות. אם זאת, מימון השימוש במטוס מעל ל-80 שעות טיסה ומעל ל-50 ימי שהייה בחו"ל בשנה הקלנדרית אחת יצטרך אישור מיוחד של ועדת הביקורת והדירקטוריון.

כלכלית ירושלים עוסקת בתחומי נדל"ן שונים בארץ ובחו"ל ומחזיקה בחברות כגון דרבן, מירלנד ומונדון. מניות החברה נסחרות היום בבורסה של תל אביב לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל. למרות שרשמה החברה כ-1.6 מיליארד שקל בשורת ההכנסות, הפסדה מפעילות השוטפת הסתכם בשנת 2009 בכ-26 מיליון שקל ובעלי המניות רשמו הפסד נקי שנתי של כ-200 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully