וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההכרעה על מתקן ההתפלה באשדוד

אבי בר אלי

21.6.2010 / 8:30

לפי ההחלטה, ועדת המכרזים תבחן את הצעת הפשרה שהגישה מקורות למחיר המים המותפלים שתמכור למדינה. לאחרונה, הפחיתה מקורות את את הצעתה למחיר המים באגורה אחת

ההכרעה בסכסוך סביב הקמת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד תדחה בשבועיים - כך הוחלט אתמול בישיבת הממשלה שקיימה דיון מיוחד בפיתוח משק המים. לפי ההחלטה, תבחן ועדת המכרזים את הצעת הפשרה שהגישה מקורות למחיר המים המותפלים שתמכור למדינה, ותמסור תשובתה להצעה בתוך שבועיים.

בימים האחרונים הפחיתה מקורות באגורה אחת את הצעתה למחיר המים מן המתקן והעמידה אותו על 2.55 שקלים לקוב, לעומת מחיר מקורי של 2.86 שקלים לקוב בו נקבה לפני כחצי שנה. ואולם, מחיר זה גבוה עדיין מן המחיר שבו נקבה ועדת המכרזים הבין-משרדית, כמחיר שבו תסכים המדינה לרכוש את המים המותפלים מן המתקן - ועומד על 2.36 שקלים לקוב בלבד.

בתוך כך, אישרה הממשלה את התוכנית הסטאטוטורית שנועדה להכשיר הקמת שני מתקני ההתפלה הגדולים בשורק בהספק כולל של 300 מיליון קוב מי-ים מותפלים בשנה. שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר בישיבה: "אנו עדיין נמצאים במשבר מים חמור. כמויות הגשמים מאכזבות, אנו נכנסים לקיץ נוסף שבו המאגרים לא התמלאו די מים, והאקוויפרים הולכים ומתרוקנים. התוכניות שבידנו מאפשרות יציאה מהמשבר בתוך שלוש שנים".

במקביל, הודיעה רשות המים כי תחל בקמפיין חדש תחת המסר "ישראל עדיין מתייבשת". עלות הקמפיין היא בהיקף של כ-7 מיליון שקל. הוא יימשך כארבע שבועות ותככב בו השחקנית רננה רז. מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, אמר: "אני קורא לציבור להמשיך במגמת החיסכון והצריכה הנבונה של המים. התנהגות זו, יחד עם פיתוח מואץ של מפעלי התפלה, יביאו אותנו למצב בו נוכל להכריז על הסרת האיום של מחסור במים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully