וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרווחה מציג: קואצ'ר לכל מובטל

עידו סולומון

21.6.2010 / 9:35

משרד הרווחה יצמיד למובטלים "קשים" מאמנים אישיים שיסייעו להם לחזור למעגל העבודה. התוכנית כוללת בשלב ראשון ליווי אישי של כ-500 משפחות ברחבי הארץ

משרד הרווחה והשירותים החברתיים ישקיע 8 מיליון שקל בתוכנית חדשה במסגרתה יוצמדו למובטלים "קשים" מאמנים אישיים, שאמורים לסייע להם לחזור אל מעגל העבודה. היום יפורסם מכרז להפעלת התוכנית במסגרת ניסיונית. יכולים לגשת אליו חברות או עמותות בעלות ניסיון בביצוע פרויקטים בתחום התעסוקה לאוכלוסיות רווחה; המכרז לא מיועד למאמנים פרטיים. התקציב לפרויקט ימומן מתוספת תקציבית שהמשרד קיבל בהסכמה עם האוצר לטובת יוזמה זו.

התוכנית כוללת בשלב ראשון ליווי אישי של כ-500 משפחות ברחבי הארץ. המאמנים יכשירו מובטלים לנהל את משק הבית בדרך לעצמאות כלכלית וחזרה לשוק העבודה. התוכנית תלווה במחקר, הערכה ובקרה לבחינת יעילותה והשפעתה על המשפחות שיכללו במיזם.

מודל התוכנית פותח על בסיס יוזמות בתחום זה הפועלות בקרב משפחות עניות, שהמשרד מעורב בהן וכן על המודלים שפיתחו גורמים בשוק הפרטי.

בחירת המשפחות שישתתפו בתכנית תתבצע על ידי עובד סוציאלי בשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית. במסגרת הערכת מצבה של המשפחה ייבחנו, בין היתר, צרכים רגשיים וחסמים אישיים וקהילתיים של המשפחה.

מפעיל התוכנית יתאים לכל משפחה סל שירותים ייחודי לפי צרכיה. סל השירותים יכלול הדרכה כלכלית פרטנית או קבוצתית, אימון אישי, מעונות יום וצהרונים מסובסדים לילדים במידת הצורך, שיאפשרו יציאת ההורים לעבודה, סיוע בפריסת חובות, קורסי הכשרה מקצועית, השלמת שכר דירה ועוד. כל רשות מקומית תעסיק עובד סוציאלי תעסוקתי-קהילתי שילווה את המשפחות. לכל משפחה מוקצה סכום של 10,000 שקל לשנה עבור הליווי הצמוד. במשרד הרווחה צופים כי כניסת המשפחות הראשונות למסלול הליווי האישי יחל בסתיו 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully