וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת נכנעה: תדון בדמי הקישוריות

צבי זרחיה

22.6.2010 / 7:45

לחץ הלוביסטים עשה את שלו: ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון בהפחת דמי הקישוריות. ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ': "הלקוח הפרטי עלול לשלם את מחיר הרפורמה"

חברי כנסת בוועדת הכלכלה נכנעים ללחציהן של חברות הסלולר, ויוצאים נגד החלטתו של שר התקשורת משה כחלון להפחית את דמי הקישוריות. לבקשתה של ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), תקיים ועדת הכלכלה של הכנסת דיון מהיר בהפחתת דמי הקישוריות וברפורמות בענף הסלולר.

יצוין כי גם ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), ח"כ כרמל שאמה (הליכוד) ומנחם מוזס (יהדות התורה) הגישו בקשה לדיון בעניין זה. בשבוע הבא יתקיים בוועדת הכלכלה דיון בכל הבקשות.

שמאלוב-ברקוביץ' נפגשה באחרונה עם אילן בן-דב, בעל השליטה בפרטנר, שהתריע בפניה על הנזקים שיגרמו לחברות הסלולר כתוצאה מהורדת דמי הקישוריות. בכנסת הביעו תמיהה על כך שבן-דב טורח להיפגש עם חברי כנסת, למרות הלוביסטים הרבים שהוא מפעיל.

חברות הסלולר פועלות לשכנע חברי כנסת להתנגד להפחתת דמי הקישוריות, אף כי ההחלטה אינה טעונה את אישורה של ועדת הכלכלה והמחליט בעניין הוא שר התקשורת. עקב כך הועלו דרישות על ידי חברי כנסת בוועדת הכלכלה לקיים דיון כולל ברפורמות המתוכננות בענף הסלולר - הכנסת מפעילים וירטואליים, הוספת מפעיל חמישי והפחתת דמי הקישוריות.

חברת הסלולר פרטנר שכרה את שירותיו של הלוביסט והאסטרטג מוטי מורל, שנפגש באחרונה בעניין עם ח"כים מוועדות הכלכלה והכספים. פורום חברות הסלולר, המאחד את שלוש חברות הסלולר - סלקום, פרטנר ופלאפון - שוכר דרך קבע את שירותיו של משרד הלובינג פוליסי. בנוסף, נפגשו בעניין זה בן-דב וסמנכ"ל פרטנר, עודד דגני, עם חברי כנסת. בין הח"כים שעמם נפגש בן-דוד היו שמאלוב-ברקוביץ' וכרמל שאמה, המיועד לכהן מאוקטובר 2010 כיו"ר ועדת הכלכלה.

ח"כים שנפגשו עם נציגיהן של חברות הסלולר טענו כי החברות התריעו בפניהם שהפחתת הקישוריות, יחד עם מהלכים נוספים, תגרום להעלאת המחירים לשכבות החלשות. כן התריעו שהחברות עלולות לקרוס.

חברות הסלולר אמורות להגיש עד יום חמישי את תשובותיהן בשימוע למשרד התקשורת על ההחלטה להפחית את דמי הקישוריות.

"היבטים קריטיים"

שמאלוב-ברקוביץ אמרה בהגישה את בקשתה לדיון מהיר כי "הרפורמות ישפיעו, ללא ספק, על כל מפת התחרות של שוק התקשורת הישראלי, על מצבן הכספי של חברות התקשורת, על רווחת הצרכנים והשכבות החלשות, על כספי הציבור המחזיק במניות חברות התקשורת, על התחרות אל מול השחקניות המרכזיות בענף הטלפוניה הקווית ועוד היבטים שונים וקריטיים אשר עלינו לתת עליהם את הדעת ולבחון אותם לעומקם". לדבריה, לא מן הנמנע שחברות הסלולר יעלו את תעריפי זמן האוויר או תשלומים עבור שירותים נוספים כדי לפצות את עצמן על אובדן הכנסות מהורדת דמי הקישוריות. "הלקוח הפרטי, עלול לשלם את מחיר הרפורמה", אמרה.

חבר ועדת הכלכלה, ח"כ מנחם מוזס (יהדות התורה), שנפגש עם מורל אמר כי "יש להנהיג איזון בהפחתת הקישוריות מאחר שהדבר עלול לפגוע בחברות הסלולר הוותיקות". גם חבר הוועדה, ח"כ ישראל חסון (קדימה), אמר כי "יש לקיים דיון כולל בסל הרפורמות בתחום הסלולר ולעצב את הסדרת השוק".

לעומתם, ח"כ שלמה מולה (קדימה), שנפגש עם מורל, אמר: "לא קיבלתי מסמכים בכתב המצביעים על הנזקים שיגרמו לחברות הסלולר כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות. חברות הסלולר שכרו סוללה של לוביסטים כדי להשפיע על הח"כים. מדובר בביזיון. אני מקווה שחברי הכנסת יראו את טובת הציבור ולא את האינטרס של בעלי ההון".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), שנפגש עם נציגי פרטנר, הודיע שהוא מצדד בהפחתת דמי הקישוריות. שאמה אמר כי גם הוא תומך בהפחתת דמי הקישוריות וכי "עד לרגע זה חברות הסלולר לא הצליחו להפריך בצורה מסודרת את טענות משרד התקשורת". חברי הוועדה ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) ונחמן שי (קדימה) אמרו שלא נפגשו עם נציגי חברות הסלולר וכי הם מצדדים בהפחתת דמי הקישוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully