וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ גבוה בוועדת תמלוגי הגז?

22.6.2010 / 14:40

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר במכתב בו היא טוענת כי "ככל הנראה, מופעל מסע לחצים כבד על פעילות הוועדה, על ידי גורמים שונים, חלקם בעלי אינטרס כלכלי בתוצאות מסקנותיה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה כי כל גורם אשר יפנה לוועדה הבוחנת את תמלוגי המדינה בגילויי גז ונפט, יחוייב לעשו זאת בכתב ובאופן שיתועד בפרוטוקול.

במכתבה של התנועה צויין כי "התנועה למדה מפניות שהגיעו לידיה כי, ככל הנראה, מופעל מסע לחצים כבד על פעילות הוועדה, על ידי גורמים שונים, חלקם בעלי אינטרס כלכלי בתוצאות מסקנותיה".

בעקבות הגילויים הדרמטיים של שדות הגז מול חופי הארץ הוקמה באפריל השנה "הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל". מטרתו המוצהרת של שר האוצר היא להביא לשינוי החוק כך שהיקף התמלוגים שתקבל המדינה מגילוי אוצרות טבע יהיה גבוה יותר.

התנועה כותבת במכתבה כי "כחלק מעניין זה, נדמה כי ראוי כי גורמים בעלי עניין, אשר פונים לחברי הוועדה באופן ישיר או עקיף, יחויבו למסור את פנייתם בכתב או כי פנייתם תתועד בפרוטוקול הוועדה, וזאת על מנת להבטיח שקיפות מלאה בעבודת הוועדה ולהבטיח כי מכלול העמדות לא רק ישמע אלא גם יראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully