וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הכריזה על קיצוצי ענק בתקציב

הדר תדמור

22.6.2010 / 15:40

בפנים חמורות סבר שיטח שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, את פרטי תוכנית תקציב החירום שלו בפני הפרלמנט הבריטי. אוסבורן: "יש לנו בלגן גדול לנקות"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

בפנים חמורות סבר שיטח שר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, את פרטי תוכנית תקציב החירום שלו בפני הפרלמנט הבריטי. אוסבורן התחייב להגיע לאיזון תקציבי בתוך חמש שנים, באמצעות התקציב המחמיר ביותר במדינה זה 30 שנה.

בהצהרה שהעניק לאחר מכן, אמר אוסבורן, כי תוכניתו "חמורה אך הוגנת". מטרת התקציב היא להגן על הילדים והפנסיונרים ולהבטיח שמרבית הנטל יוטל על עשירי המדינה. "זהו תקציב שאי אפשר היה להתחמק ממנו, מכיוון שיש לנו בלאגן גדול לנקות. ממשלת הקואליציה החליטה לנקוט את הצעדים האחראיים כדי להגיע לאיזון בתקציב", אמר אוסבורן.

"אנחנו מעוניינים גם לעודד את החברות, כי אלה החברות - ולא הממשלה - אשר יצרו את המשרות בעתיד", הוסיף שר האוצר הבריטי. אוסבורן האשים את הלייבור, הממשלה הקודמת בבריטניה, בגרימה לגירעון בשיעור שיא של 155 מיליארד ליש"ט, "לא אסתיר את הבחירות הקשות מהציבור הבריטי", אמר.

לדבריו, מרבית התוכנית (77%) כוללת קיצוצים בהוצאות הממשלתיות. בריטניה תפסיק את ההכנות להצטרף לגוש היורו, והודיעה על פירוק היחידה שהיתה אמונה על ההכנות. שר האוצר הבריטי הוסיף, כי "ליש"ט אחת מכל 4 שמוציאים תושבי בריטניה הם מהלוואה.

"בכוונת משרד האוצר הבריטי לקצץ בהוצאות הממשלתיות השנתיות ב-30 מיליארד ליש"ט עד 2015. הקיצוצים הממוצעים במשרדים השונים בממשלה הבריטית יעמדו על 25%. בנוסף, מתכנן אוסבורן קיצוץ של 17 מיליארד ליש"ט בהוצאות הממשלתיות.

שיעור האינפלציה - לשיא

אוסבורן העריך כי שיעור האינפלציה בבריטניה יגיע לשיא של 2.7% בסוף השנה, ואז ירד לאט אל שיעור המטרה של 2%. בנוסף העריך אוסבורן כי שיעור האבטלה יגיע לשיא של 8.1% השנה, לפני שיחל לרדת, ויגיע לכדי 6.1% בשנת 2015.

אוסבורן המשיך ופירט את הצעדים המעשיים בתוכניתו. בנוגע למגזר הציבורי אמר אוסבורן כי בכוונתו להביא להקפאת שכר של שנתיים. הטבות המס המשפחות המרוויחות למעלה מ-40 אלף ליש"ט יקוצצו, וקצבאות הילדים יקבלו הקפאה של שלוש שנים. בנוסף אמר אוסבורן כי הממשלה תפעל להעלאת גיל הפנסיה ל-66.

מס החברות יקוצץ ל-24% מ-28% למשך ארבע שנים. המס על העסקים הקטנים יקוצץ לכדי 20%. אוסבורן אמר יגדיל את מיסי הבנקים, וכי היטל מיוחד שיוטל על הבנקים החל מ-1 ביולי צפוי להניב הכנסות של 2 מיליארד ליש"ט בשנה.

החל משנה הבאה יעלה המע"מ בבריטניה משיעור של 17.5% לכדי 20%. אוסבורן הוסיף ואמר כי העלאת המע"מ בבריטניה תוביל להכנסות שנתיות של 13 מיליארד ליש"ט.

השווקים, החוששים מהתשפטות המחלה היוונית, מעוניינים בפעולה מהירה לצמצום גירעון השיא, שטיפס לכדי 11% מהתמ"ג. סוכנויות דירוג האשראי הזהירה את בריטניה כי דירוג האשראי המושלם שלה - AAA - נתון בסכנה אם תוכניותיו של אוסבורן לא יעמודו במבחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully