וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השרב: פירות הקיץ צפויים להתייקר

עמירם כהן

22.6.2010 / 15:35

מזג האוויר השורר בימים האחרונים והמחסור בעובדים זרים, הביא לכ-5,000 טונות של פירות קיץ שהבשילו הבשלה מוקדמת להיזרק למזבלות

מחירי הפירות צפויים להתייקר באופן חד בעקבות מזג האוויר השרבי. כ-5,000 טונות של פירות קיץ, בעיקר נקטרינה, משמש, שזיף, אפרסק וענבים' לא נקטפו ולא נאספו. הפירות במטעי הגליל ובאיזורים אחרים בארץ הבשילו הבשלה מוקדמת עקב מזג האוויר השורר בימים האחרונים. בשל כך ובגלל המחסור בעובדים לקטיף, הפרי שנשר הושלך למזבלות או נמסר להאכלת בקר.

נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, אמר כי יתבע מיו"ר הכנסת רובי ריבלין ויו"ר ועדת העובדים הזרים, יעקב כ"ץ, לקיים לאלתר את התחייבות הממשלה להשלים את מכסת העובדים הזרים החסרים במשקים החקלאיים. הממשלה התחייבה כי ב-2010 תושלם המכסה ל-26 אלף עובדים. עד כה, טוען אמיתי, לא הגיעו העובדים הזרים החסרים, כ-4,000 במספר, רובם ככולם תאילנדיים.

מחירי האפרסק ברשתות השיווק הגיעו בימים האחרונים ל-25-20 שקל לק"ג, כפול ממחירי הפרי בעונה שעברה. גם מחירי הנקטרינה (17-15 שקל לק"ג) והשזיף (18-14 שקל לק"ג) כפולים ממחירי השנה שעברה.

בתוך כך הודיעה הקרן לנזקי טבע בחקלאות (קנ"ט) חברת הביטוח הממשלתית המבטחת את היבולים החקלאיים כי תפצה ב-40 מיליון שקל את מגדלי הפירות (דובדבן, משמש, אפרסק, נקטרינה, אגס ושזיף) ברחבי הארץ שנפגעו מהחורף החם והניבו יבולים קטנים. מבדיקת שמאי הקרן עולה כי חלק מהמטעים שנפגעו לא הניבו כלל.

לחברת הביטוח הוגשו 1,800 תביעות, כ-1,100 מהם ממגדלי פירות בצפון, 300 ממגדלים באזור המרכז ו-400 ממגדלים בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully