וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת דלק של תשובה תתרחב לאירופה

יורם גביזון

22.6.2010 / 23:04

BP קיבלה את הצעת "דלק אירופה" לרכישת הפעילות בצרפת תמורת 180 מיליון יורו. העסקה, שהיא צעד נוסף לקראת הרחבת פעילות "דלק" באירופה, צפויה להיחתם בחודשים הקרובים

חברת דלק אירופה מקבוצת דלק התקדמה צעד נוסף לקראת הרחבה משמעותית של פעילותה במערב אירופה. חברת BP צרפת הודיעה לדלק אירופה כי היא מקבלת את הצעתה לרכישת פעילות הדלקים של BP צרפת תמורת 180 מיליון יורו, לפני התאמות בגין הון חוזר. כלומר, הפער בין יתרות המלאי לחוב הלקוחות נטו במועד החתימה למועד ההשלמה של העסקה.

דלק אירופה ו-BP ימשיכו בשיחות לקראת השלמת העסקה, שצפויה לדברי בכירים בדלק אירופה באוקטובר 2010. פעילות שיווק הדלקים של BP צרפת כוללת 416 תחנות תדלוק שפועלות במותג BP, כ-300 חנויות נוחות בצרפת, 200 מתקני רחיצת מכוניות, וכן אחזקות בשלושה מסופים של אחסון והנפקה של דלקים.

העסקה כוללת קבלת רישיון לשימוש בלעדי במותג BP (שכנראה נשחק מעט בחודשיים האחרונים) בצרפת ברשת תחנות התדלוק. דלק אירופה צפויה להשקיע עוד 50 מיליון יורו מעבר לעלות הרכישה במסגרת מימוש התחייבויות קיימות וצפויות לזיכיונות לתחנות תדלוק בכבישים מהירים. נתח השוק של BP צרפת היה 3% ב-BP .2008 צרפת מכרה 1.4 מיליון מ"ק במחזור של 875 מיליון יורו ב-2008, שכנראה הושפע ממחירי הדלקים שהגיעו לשיאם בשנה זו.

בכירים בקבוצת דלק ציינו כי הפעילות בצרפת נרכשת לפי מכפיל הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA), כלומר היחס בין עלות הרכישה לרווח התפעולי התזרימי נמוך ב 2 מאשר מכפיל ה EBITDA שעל פיו נרכשה פעילות הדלקים בבנלוקס. הירידה במכפיל הושפעה מהעובדה שהפעילות בבנלוקס נרכשה לפני המשבר העולמי, בעוד העסקה הנוכחית מתבצעת בעיצומו של משבר כלכלי באירופה. רכישת פעילותה של BP בצרפת תאפשר לדלק אירופה ליצור מסה קריטית של פעילות, שתיהנה מעלויות נמוכות יותר של רכש דלקים והפחתת עלויות המטה.

דלק אירופה רכשה את הפעילות של חברת שברון בבנלוקס באוגוסט 2007 תמורת 342 מיליון יורו. דלק בנלוקס, שהיא חברה בת בבעלותה המלאה של דלק אירופה, מפעילה 852 תחנות תדלוק בהולנד, בלגיה ולוקסמבורג; 621 חנויות נוחות; 69 מאפיות; 183 מתקני שטיפת מכוניות; חמש מסעדות דרכים ומלון.

דלק בנלוקס רשמה רווח תפעולי תזרימי של 57 מיליון יורו במחזור של 1.95 מיליארד יורו ב 2009; ורווח תפעולי תזרימי של 14 מיליון יורו במחזור של 537 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2010, בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של 9 מיליון יורו במחזור של 456 מיליון יורו ברבעון המקביל ב 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully