וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סונול משביתים את התחנות

חיים ביאור

23.6.2010 / 9:00

השביתה מתקיימת ב-160 מתוך 200 התחנות של סונול ברחבי הארץ. העובדים גם אינם מפעילים את חנויות הנוחות "סו גוד". מנכ"ל סונול: "זו פרובוקציה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר עריכה: גדי וינסטוק)

עובדי תחנות הדלק של סונול, המועסקים על ידי החברה הבת ספרינט מוטורס, פתחו הבוקר בשביתה והם מונעים מכלי רכב לתדלק בתחנות. השביתה מתקיימת ב-160 מתוך 200 התחנות של סונול ברחבי הארץ. העובדים גם אינם מפעילים את חנויות הנוחות "סו גוד".

בשעה שתיים בצהריים יעברו העובדים למתכונת של עיצומים ויאפשרו תדלוק של כלי רכב, אך לא יקבלו מיכליות דלק וספקי מוצרים לחנויות הנוחות ולא יפעילו את מערכות המחשב של החברה. זו אחת הפעמים הנדירות שבה שובתים עובדים בענף התדלוק.

בהסתדרות טוענים כי מאז שהעובדים התאגדו ובחרו ועד עובדים מתוכם, לפני כשנה, פוגע מנכ"ל החברה, תמיר פוליקר, בעובדים ובמנהלי התחנות, במאמץ לפרק את התארגנות העובדים ולהביא לחיסול הוועד. זאת, למרות שפוליקר עצמו חתם לפני כשנה על הסכם שכר קיבוצי ראשון עם ההסתדרות והכיר בהקמתו של הוועד.

הנהלת סונול פנתה אתמול לבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, בבקשה שיוציא צו מניעה נגד השביתה בתחנות התדלוק, בטענה שהיא אינה חוקית, אך בית הדין קבע את הדיון למחר.

בתגובה, אמר מנכ"ל סונול: העיצומים אינם חוקיים מכיוון שהוועד חתום על הסכם הקובע, בין היתר, שהעובדים ישמרו על שקט תעשייתי ויימנעו משביתות במשך חמש שנים. הוועד העלה דרישות הזויות בתחום החזר הוצאות אש"ל, בונוסים ורכב צמוד למנהלי תחנות. שכרם של עובדי סונול נמצא בעלייה בשנה האחרונה. מה שהוועד עושה - זו פרובוקציה"

  • עוד באותו נושא:
  • סונול
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully