וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה ישפר את תדמית המוסכניק

דניאל שמיל

23.6.2010 / 10:40

המשרד הקים ועדה מקצועית שתמליץ על דרכים לשיפור התדמית, במטרה למשוך כוח אדם איכותי לתחום. שר התחבורה: "יש לעודד נוער איכותי ללמוד את מקצועות הרכב"

למכונאות וחשמלאות רכב יש תדמית נמוכה, אומרים במשרד התחבורה. היום ממנה שר התחבורה, ישראל כץ, ועדה מקצועית שתמליץ על הדרכים לשיפור התדמית, במטרה למשוך כוח אדם איכותי לתחום.

בראש הוועדה עומד ראש תחום הדרכה פיתוח ושמאים במשרד התחבורה, משה קירמאייר. חברים בה נציגים של משרד התחבורה, משרד החינוך, משרד התמ"ת, בתי ספר להוראת מקצועות הרכב, איגוד יבואני הרכב, איגוד המוסכים וצה"ל. הועדה אמורה להגיש את הנחיותיה לשינוי המצב הקיים ב-1 בספטמבר.

שר התחבורה ציין היום כי למרות ההתפתחות הטכנולוגית העצומה שחלה בענף, התדמית המקצועית של מקצועות הרכב בישראל נשארה נמוכה. "יש לעודד נוער איכותי ללמוד את מקצועות הרכב ולהציע לו אופק מקצועי של לימודים אקדמאיים. בכך נוכל לקדם ולפתח את הרמה המקצועית בענף ולשפר את התחזוקה של כלי הרכב", הוסיף כץ.

מכוניות מודרניות כוללת מחשבים רבים האחראים על פעולת הרכב, בהסתמך על נתונים המגיעים מחיישנים שונים. המעבר של מערכות ההינע ממנועי בנזין להנעות היברידיות וחשמליות, ממשיך את המגמה של מעבר ממכאניקה לאלקטרוניקה.

בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו כיתות לימוד למקצועות הרכב בארבעה בתי ספר בישראל של רשתות אורט ועמל. בנוסף לכך פתחה מכללת אפקה מסלול מיוחד להתמחות ברכב, במסגרת המחלקה להנדסת מכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully