וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני המשט: 18 אלף ישראלים יצאו לטורקיה

עירית רוזנבלום

23.6.2010 / 12:00

על פי נתוני משרד התיירות הטורקי, במאי 2010 חלה עלייה של 1% בהשוואה לשנה שעברה, אך מצד שני ירידה של כ-59% לעומת 2008. סוכן נסיעות: "טורקיה יורדת ממפת התיירות"

במאי 2010 יצאו לטורקיה יותר מ-18 אלף ישראלים, עלייה של 1% לעומת מאי 2009 אך ירידה של כ-59% לעומת 2008 - כך פירסם משרד התיירות הטורקי.

בעקבות המשט לעזה, בוטלו טיסות רבות לטורקיה. לפני מספר שבועות הודיעה חברת , מקבוצת , כי "בעקבות תקרית ההשתלטות על ספינות המחאה והמתחיות הדיפלומטית הקשה שהתפתחה עם טורקיה", היא מבטלת את טיסותיה לטורקיה בשבועיים הקרובים. החברה תבצע בחינה מחודשת של המצב לאחר מכן.

על פי ההודעה, החברה אינה יכולה להעריך כיום את היקף הפגיעה הפוטנציאלית, אם בכלל, אך כותבת כי אם הפסקת הטיסות תימשכנה גם לתקופת חודשי הקיץ ואם לא יתקיימו ביקושים מתאימים לאלטרנטיבות האחרות שהיא מציעה, הדבר עלול לפגוע במכירותיה ורווחיה.

בנוסף, ביטלו סיטונאי השכר (הצ'רטר) מה-1 ביוני את הטיסות וחבילות הנופשונים לאנטליה, זאת בשל ביטולי הזמנות והיעדר מוחלט של הזמנות חדשות. "אין טעם להפעיל טיסות כרגע. הכל במצב של המתנה כדי לראות מה קורה. אם המצב יירגע לקראת סוף יוני, אפשר שחלק מהטיסות יחזור, כי אפשר להפעיל אותן מהיום למחר, אבל ברור שמבחינת שהשנה הזו טורקיה יורדת ממפת התיירות", אומר אחד הסוכנים.

המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, אמר שמדובר במצב הקיצוני ביותר. "מיעד של 560 אלף איש הוא הגיע לכמעט מחיקה תוך שנתיים. הישראלים מחזירים במטבע שהם יכולים ובצדק. אין סיבה שהישראלי לא ירגיש נוח במקום הנופש שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully