וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17% מקווי אגד יועברו למפעילים אחרים

23.6.2010 / 14:05

ההעברת פעילות הקווים תתבצע בתוך 5 שנים. במסגרת ההסכם תופרד פעילות אגד בארץ לאשכולות פעילים לגביהם תיבחן באופן רציף רמת השירות הניתנת לציבור

אגד תעביר 17% מפעילותה למפעילים נוספים בתוך 5 שנים - כך סוכם לאחר משא ומתן ממושך בין משרדי האוצר והתחבורה ןחברת אגד באשר להמשך הליך התחרות בתחבורה הציבורית במהלך העשור הקרוב. ההסכם ייחתם ביום ראשון הקרוב בלשכתו של שר התחבורה ישראל כץ בירושלים.

במסגרת ההסכם תופרד פעילות אגד בארץ לאשכולות פעילים לגביהם תיבחן באופן רציף רמת השירות הניתנת לציבור. אי עמידה בסטנדרטים של דיוק ואמינות עשויה לגרור חיוב של אגד בקנסות גבוהים וכן הוצאת נתחים נוספים של פעילותה לתחרות. ההסכם מבטיח כי שירות התחבורה הציבורית של אגד לא ייפגע בשל פעילויות נוספות של החברה.

בנוסף, מסדיר ההסכם את מחויבויות אגד לניהול כרטוס חכם ומשותף עם מפעילי תחבורה ציבורית אחרים, הפעלת מידע לציבור, אחזקה נאותה של מתקני תחבורה ציבורית, לרבות מתחמי התחנות המרכזיות, הגברת היקף הנסיעות המבוצעות על ידי אגד בקווי שירות קיימים.

"הרפורמה עד כה הביאה להוזלה ממוצעת של כ-25% בתעריפים"

שר האוצר יובל שטייניץ, מסר כי "שיפור התחרותיות ורמת השירות של התחבורה הציבורית והרחבתה הם יעד מדיניות מובהק של משרד האוצר. זוהי מטרה חברתית ראשונה במעלה שתשפר את רמת החיים של כל שכבות האוכלוסיה, תייעל את זמינות השירות ואף תוזיל מחירים. ההסכם עם אגד הוא עוד צעד חשוב בכיוון, בהמשך לסדרת השינויים שהובילה הממשלה בשנים האחרונות. זהו גם צעד משלים לתוכנית התחבורה נתיבי ישראל שעברה בממשלה לפני מספר חודשים. השילוב של תשתיות תחבורה ורמת תחבורה ציבורית גבוהה הוא קריטי לצמיחת המשק".

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית נקלטו בענף יותר מ-2,000 עובדים חדשים ונוספו 10 מפעילי תחבורה ציבורית חדשים, המפעילים כיום כ-30% מענף התחבורה הציבורית.

כץ הוסיף כי הרפורמה בתחבורה הציבורית הביאה עד כה להוזלה ממוצעת של כ-25% בתעריפי התחבורה הציבורית שהוצאו לתחרות. לדבריו, בארבע השנים האחרונות גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעור של יותר מ-25% - מ-490 מיליון נוסעים ב=2004 ליותר מ-650 מיליון נוסעים בסוף 2009.

לדברי גדעון מזרחי, יו"ר אגד, "ההסדר החדש הינו הוגן ומאפשר לאגד להתמקד בעסקי הליבה שלו, בפיתוח השירות ובתכנון לטווח ארוך. במסגרת ההסכם יוצאו 15% מקווי אגד לתחרות ומתוכם הוסכם כי 3% יופעלו על ידי חברת הבת, אגד תעבורה. העובדה שההסכם יאפשר לארגון ליהנות מפירות השקעותיו, מהווה תמריץ חשוב לשיפור ולהתייעלות מתמדת. אגד לוקח על עצמו, במסגרת ההסכם, עמידה ביעדים מדידים בתחומי השירות, מתוך אמונה מלאה ביכולתו של הארגון לעמוד במדדים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully