וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: זיכויים ללא הגבלת זמן

רינה רוזנברג

23.6.2010 / 16:00

הכנסת אף אישרה כי ניתן יהיה להשתמש בזיכוי לרכישת מוצרים שבמבצע, ולא יהיה צורך בהצגת חשבונית בעת השימוש. ח"כ תירוש: "הצרכן לא יגיע למסכת ייסורים עד לקבלת הזיכוי"

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש שקובעת כי זיכוי שמקבל הצרכן בחנות יהיה ללא הגבלת זמן, ניתן יהיה להשתמש בו גם לרכישת מוצרים שבמבצע, ולא יהיה צורך בהצגת חשבונית בעת השימוש בזיכוי. הצעת החוק התקבלה ברוב של 33 ח"כים וללא מתנגדים.

מעבר לכך שהזיכוי יהיה לתקופה בלתי מוגבלת יחויבו בתי העסק להדפיס את הזיכוי על גבי נייר בלתי מחיק, כדי לפתור את הבעיה שקימת היום בה הזיכוי מודפס על דף בו הדפוס דוהה והופך את הזיכוי לבלת קביל ושמיש.

בנוסף מבטלת הצעת החוק את הצורך שמימוש הזיכוי יותנה בהצגת חשבונית, מפני שלרוב אנשים מאבדים אותה ובכך נמנעת זכותם לממש את הזיכוי.

עוד קובע החוק כי אם הלקוח יקבל יותר מ-90% מסכום הזיכוי הוא יוכל לקבל את היתרה בכסף מזומן וזאת כדי למנוע מצב שבו יאלץ הצרכן לרכוש מוצר נוסף באותו בית עסק ואז להוסיף סכום כספי נוסף.

ח"כ רונית תירוש: "לא ניתן לבעלי עסקים להפוך תירוצים והגבלות שונות בעת מתן הזיכוי לכסף מזומן על גבו של הצרכן הישראלי. אין כל סיבה שמדינת ישראל תהיה בפיגור אחרי העולם המערבי בנוגע לתחום הזיכויים וההחזרים הכספיים לצרכן. המצב בו אנו נתקלים כצרכנים ולפיו בתי העסק מביאים אותנו לכך שלא ננצל את הזיכוי שברשותנו הוא בלתי נסבל. בעל עסק שלא יהיה מעוניין לתת זיכוי ללא הגבלת זמן – שיתכבד ויחזיר את הכסף לצרכן - אך שלא יביא את הצרכן לידי מסכת ייסורים עד לקבלת הזיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully