וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: רפורמה בשוק הסלולר

אמיתי זיו

24.6.2010 / 7:45

טיוטת חוק ההסדרים, המנוסחת בימים אלה במשרד האוצר, תכלול סעיפים רבים הנוגעים לשוק הסלולר. בין היתר, ההתחייבות תקוצר וקנסות היציאה יוגבלו

"ענף הסלולר מתאפיין בריכוזיות גבוהה ובקיומם של חסמים המונעים כניסת מפעילים חדשים לענף", נכתב בדברי ההסבר לפרק הסלולר בטיוטת חוק ההסדרים המנוסחת בימים אלה במשרד האוצר.

הפרק, שהגיע לידי TheMarker, מעגן כמה רפורמות מתוכננות בשוק הסלולר, ובהן קיצור של תקופת ההתחייבות המרבית ללקוחות פרטיים מ-18 ל-12 חודשים.

הרפורמות המוצעות במסגרת החוק הן:

שירותי נדידה פנים ארצית: נקבע כי מפעיל סלולר חדש יוכל לעשות שימוש ברשתות סלולר קיימות, במטרה לספק שירותים בתקופת הפרישה שלו. מפעיל חדש יוכל להתחיל לפעול מיום שיש לו כיסוי עצמאי של 10% מהמדינה, ובתוך ארבע שנים הוא יצטרך להגיע לכיסוי עצמאי של 30%. שאר הכיסוי יושג באמצעות נדידה פנים ארצית על רשת מתחרה. תנאי הנדידה יקבעו על ידי שר האוצר והתקשורת לא יאוחר מ-1 בפברואר 2012.

פטור לאנטנות זעירות: נקבע כי מפעיל חדש יוכל להמשיך ליהנות מפטור מאישורי תכנון ובנייה כשהוא בונה אנטנות זעירות בגודל של 30*50**80, המכונות "מתקני גישה". הדבר אמור להקל על מפעיל חדש להקים רשת סלולרית במהירות.

VOB סלולרי: כיום יש בשוק הסלולר שחקני VOB סלולרי (VoIP) המספקים שיחות מוזלות על בסיס רשת הנתונים של חברות הסלולר. מפעילים אלה פועלים במסגרת רישיון ניסוי בלבד. החוק קובע שעד 1 בינואר 2011 יוענק רישיון מסחרי מלא לספקי שירותים אלה. עוד נקבע נושא של ניטרליות רשת "מפעיל סלולר או יבואן של מכשירי קצה לא יגביל בכל דרך שהיא את השימושים של מינויו בכל סוג של שירותים או יישומים המסופקים על ידו על גבי רשת האינטרנט הסלולרי".

ההתחייבות תקוצר

בסעיף בחוק ההסדרים שנקרא "הפחתת ההוצאה של משקי הבית", נקבע כי תקופת ההתחייבות לחברת סלולר תקוצר מ-18 חודשים הנהוגה כיום ל-12 חודשים. גם תקופת הזיכוי המרבית למכשיר סלולרי מקוצרת ל-18 חודשים מ-36 חודשים הנהוגים כיום. גם קנסות היציאה ישונו ועל פי החוק קנס יציאה מקסימלי יכול להיות דמי השימוש החודשיים של הלקוח, כפול מספר החודשים שנותרו לו להתחייבות.

בסעיף "הגברת השקיפות בענף הסלולר" נקבע שהמועצה הישראלית לצרכנות תקיים השוואות תקופתיות בין שירותים שונים של חברות הסלולר ותביא את המידע לידיעת הציבור, ואף תפרסם דו"ח שנתי, שיכלול גם מידע על תלונות צרכנים.

עוד יוזמה בחוק היא שחברות הסלולר לא יוכלו להקים אתרי סלולר באופן עצמאי. החל בינואר 2011 יוקמו אתרי סלולר חדשים רק באמצעות חברות "מגדלים" צד שלישי, כאשר על כל תורן תניח חברה כזו מספר רב של אנטנות.

בחוק נקבע כי "אישור להפעלת תשתית יינתן בתוך 30 ימים משנעשתה פניה" - כלומר הליך קבלת האישורים יקוצר. נקבע בחוק שחברה סלולרית תוכל לבקש אישור חריג לבניית אתר אם יידרש לה הדבר, ובכל מקרה ההגבלה החדשה לא תחול על מפעיל חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully