וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים העיצומים בתחנות הדלק של סונול

אלון שן

24.6.2010 / 9:35

העובדים ימשיכו בעיצומים זה היום השני, במסגרתם לא יתקבלו מיכליות דלק ולא תתקבל סחורה לחנויות הנוחות "סו גוד". יו"ר ועד העובדים: "ההנהלה מפיצה מיילים שקריים"

עובדי תחנות התדלוק של חברת סונול, המועסקים על ידי החברה הבת ספרינט מוטורס, ימשיכו גם היום (חמישי) במתכונת של עיצומים. העובדים יאפשרו תדלוק של כלי רכב, אך לא יקבלו מיכליות דלק וספקי מוצרים לחנויות הנוחות "סו גוד" ולא יפעילו את מערכות המחשב של החברה. בהמשך היום צפוי דיון בבית הדין האיזורי בחיפה בעניין.

אתמול בבוקר פתחו העובדים בשביתה ומנעו מכלי רכב לתדלק בתחנות ולא הפעילו את חנויות הנוחות. בשעה שתיים בצהריים עברו העובדים למתכונת העיצומים בה הם ממשיכים היום.

בהסתדרות טוענים כי מאז שהעובדים התאגדו ובחרו ועד עובדים מתוכם, לפני כשנה, פוגע מנכ"ל החברה, תמיר פוליקר, בעובדים ובמנהלי התחנות, במאמץ לפרק את התארגנות העובדים ולהביא לחיסול הוועד. זאת, למרות שפוליקר עצמו חתם לפני כשנה על הסכם שכר קיבוצי ראשון עם ההסתדרות והכיר בהקמתו של הוועד.

"העיקר לא לתת לעובדים חמישה שקלים"

יו"ר ועד העובדים של סונול, שמעון שיטרית מסר לוואלה! עסקים: "אנחנו ממשיכים בעיצומים היום. בכל תחנות הדלק לא יקבלו דלקים, לא יפרקו סחורה בחנויות ה'סו גוד' ומערכת המחשוב תושבת. נמשיך בעיצומים עד החלטה של השופטת". שיטרית לא חסך שבטו מהנהלת סונול ואמר כי "ההנהלה מפיצה מיילים שקריים למנהלי המתחמים בכל הארץ ואף חסמה לי את המייל כדי שלא אוכל להתריע על המיילים האלה".

בתגובה לשאלה מה לגבי לקוחות התחנה, ובעיקר אלו הנושאים עימם דלקן, ענה יו"ר ועד העובדים: "אם מנכ"ל חברה המרוויח מיליוני שקלים לשנה, מסוגל לתת ללקוחות שלו להפסיד מיליוני שקלים, והעיקר לא לתת חמישה שקלים לעובדים שלו - אז אני לא מרחם על אף אחד".

הנהלת סונול פנתה ביום שלישי לבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, בבקשה שיוציא צו מניעה נגד השביתה בתחנות התדלוק, בטענה שהיא אינה חוקית, אך בית הדין קבע את הדיון למחר.

מסונול וספרינט מוטורס נמסר בתגובה כי בהסכם שנחתם לפני כחודשיים עם העובדים נקבע כי העובדים לא יינקטו צעדים המשבשים את מהלך העבודה הסדירה בחברה. בחברה טוענים כי העובדים העלו דרישות חדשות ומשתמשים בעיצומים כאמצעי סחיטה. עוד טוענים בחברה כי טענות העובדים מופרכות וכי מרביתם אינם תומכים בוועד ורק במיעוט התחנות חלו שיבושים בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully