וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בתאונות העבודה

אביטל מולאי

24.6.2010 / 9:56

בשבוע האחרון נפתח הקורס הראשון להכשרת חוקרי בטיחות פליליים מטען משרד התמ"ת מתוך כוונה לחקור ולהפיק לקחים מהתאונות

הקמתה של יחידת החקירות נובעת מהצורך לשפר הפקתם ומיצויים של לקחים מתאונות והעברת מידע רלוונטי לציבור לצורך הטמעה של לקחים אלה בשטח. בנוסף, השאיפה היא להגדיל את מספר התיקים בהם ממוצה הדין עם מפרי החוק על מנת שתיווצר בציבור זיקה ברורה בין הענישה לבין העבירה לצורך הרתעת העבריינים, כך מסר מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת, יורם אלעזרי.

בשבוע האחרון נפתח הקורס הראשון להכשרת חוקרי בטיחות פליליים במכללה הישראלית לביטחון וחקירות בפתח תקווה אשר ימשך חודשיים. במסגרת קורס זה יעברו חוקרי היחידה הכשרה ייעודית ויוסמכו לתפקידם. בנוסף, כל חוקר יתמחה באמצעות הדרכות והשתלמויות מקצועיות.

לפני כחודש קיבל מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי החלטה על הקמת יחידת חקירות, במסגרת זו סוכם על הכשרת חוקרים אשר נבחרו מקרב מפקחי העבודה. בשלב הראשון מדובר בשמונה מפקחים שיהוו את גרעין היחידה וישמשו כחוקרים פליליים.

חקירה לצורך הפקת לקחים ומיצויים

מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת יורם אלעזרי מציין כי יחידת החקירות נועדה לבצע חקירות בטיחות פליליות, תוך שימוש בסמכויות המוקנות למפקחים מתוקף חוק ארגון הפיקוח על העבודה, פקודת הבטיחות בעבודה ובהתאם לחוק סדר הדין הפלילי לצורך:

בירור הסיבות והנסיבות של תאונות עבודה ומחלות מקצוע ומיצוי לקחיהן לצורך מניעת הישנותן.
מיצוי הדין עם מפרי חוקי הבטיחות לצורך ענישה והרתעה.

יורם אלעזרי מציין עוד כי היחידה תתמחה בביצוע חקירות בטיחות פליליות ובכך תתאפשר הפרדה בין שני התחומים: פיקוח ופעילות מנהלית אשר תבוצע על ידי מפקחי האגף במחוזות, חקירות פליליות שתבוצענה על ידי יחידת החקירות.

יחידת החקירות הינה יחידת מטה אשר תפעל בפריסה ארצית ובראשה יעמוד ראש היחידה (חוקר ראשי) הכפוף ישירות למפקח עבודה ראשי.

אלעזרי מוסיף עוד כי הקמתה של יחידת החקירות נובעת מהצורך לשפר הפקתם ומיצויים של לקחים מתאונות והעברת מידע רלוונטי לציבור לצורך הטמעה של לקחים אלה בשטח. בנוסף, השאיפה היא להגדיל את מספר התיקים בהם ממוצה הדין עם מפרי החוק על מנת שתיווצר בציבור זיקה ברורה בין הענישה לבין העבירה לצורך הרתעת העבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully