וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זליכה מצטרף למאבק על דמי הקישוריות

אמיתי זיו

24.6.2010 / 11:45

פרטנר לא חוסכת בכסף במאבק נגד הרפורמה להפחתה בדמי הקישוריות. החברה שכרה את רואה החשבון ירון זליכה, על מנת לקבל חוות דעת כלכלית על משמעות ההפחתה

פרטנר לא חוסכת משאבים ומאמצים במערכה שהיא מנהלת בימים אלה כנגד רפורמת הקישוריות. החברה שכרה בימים האחרונים את רואה החשבון ירון זליכה, וזאת "על מנת לקבל חוות דעת כלכלית על משמעות ההורדה הרדיקלית בדמי הקישוריות של שוק התקשורת והמשק הישראלי", כך לפי לשון החברה.

הבחירה בזליכה אינה מקרית. בין השנים 1998 ל-2000 עבד זליכה בפרטנר כראש האגף לתכנון עסקי, ואף יותר חשוב, היה מנהל התחום הכלכלי במשרד ראש הממשלה בשנים 1996-1998 - קדנציית בנימין נתניהו הקודמת. מאוחר יותר, ב-2003, זליכה מונה על ידי נתניהו לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר והשניים נחשבים מקורבים.

רק באחרונה ביצע זליכה עבודה עבור חברת מירס, אשר תומכת הורדת הקישוריות. העבודה בחנה את שוק הסלולר בהקשר של אנטנות סלולריות ושם קבע זליכה כי "בשל חוסר התחרותיות בענף הסלולר בישראל, הציבור משלם לפחות כמיליארד שקל מיותרים מדי שנה".

זליכה מצטרף לשורה ארוכה של אנשי מקצוע ששכרה פרטנר לטובת המאבק שלה ברפורמה המתגבשת: חברת הייעוץ הכלכלי Ovum, עורך הדין פיני רובין, יועץ התקשורת שעיה סגל (אשר היה היועץ האישי לנתניהו בפרשת ליליאן פרץ) והלוביסט מוטי מורל.

טענתה העיקרית של פרטנר היא ששוק הסלולר נמצא לקראת שורה של תמורת גדולות בעת ובעונה אחת: הורדת הקישוריות, הכנסת מפעילים וירטואליים ומכרז תדרים למפעיל חדש נוסף. פרטנר טוענת שלא נעשתה אף עבודה ממשלתית רצינית לבחון את ההשפעות של כל הרפורמות הללו גם יחד והנזק לשוק יכול להיות גדול.

מלבד אנשי המקצוע, פרטנר מתדרכת עיתונאים ובעל החברה, אילן בן דב, נפגש גם עם חברי כנסת בנושא.

"הציבור משלם כל שנה מיליארד שקל מיותרים"

לפני כחצי שנה ביצע זליכה עבודה עבור חברת מירס, אשר תומכת הורדת הקישוריות. העבודה בחנה את שוק הסלולר בהקשר של אנטנות סלולריות ושם קבע זליכה כי "בשל חוסר התחרותיות בענף הסלולר בישראל, הציבור משלם לפחות כמיליארד שקל מיותרים מדי שנה".

זליכה קבע אז כי חוסר התחרות בענף הסלולר בישראל "הוא אחד הנזקים המשמעותיים ביותר למשק הישראלי ואחת הסיבות לפיגורה של כלכלת ישראל לעומת מדינות המערב. הכשל האמור ניתן לתיקון, למרות הדעה הרווחת כיום, לפיה לא ניתן ליצור תחרות גבוה יותר בענף הסלולר, אלא באמצעות הקמת רשת תקשורת חדשה נוספת, ברמה טכנולוגית גבוהה ואיכותית, שתוכל להתחרות ברשתות הקיימות של שלוש החברות הגדולות".

בחוות דעתו הוסיף זליכה: "כניסת רשת חדשה לענף תגביר את התחרות (שלמעשה כמעט שאינה קיימת כיום) ותוביל להוזלה משמעותית של מחירי השירותים לצרכן, ובכך תתרום לרווחת הצרכן, לשיפור בתוצר, להשקעות של מאות מיליוני דולרים וליצירת אלפי מקומות עבודה חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully