וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם סוגרת שבוע באדום כהה

יעל חלק

24.6.2010 / 19:45

יום המסחר שנפתח על רקע מגמה מעורבת של המסחר בוול סטריט ועל רקע פקיעתן של אופציות המעו"ף נסגר בירידה של 2.1% במדד ת"א 25. מניית גבעות צנחה ב-24%

יום המסחר האחרון בשבוע נפתח הבוקר על רקע מגמה מעורבת שנרשמה אמש בוול סטריט ועל רקע פקיעה שלילית של אופציות המעו"ף לחודש יוני ברמה של 1,117.01 נקודות.

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים חדות: מדד תל אביב 25 נחלש ב-2.1% לרמה של 1093.65 נקודות ובסיכום שבועי נחלש ב-1.18%. מדד תל אביב 100 ירד ב-1.9% לרמה של 1019.9 נקודות ובסיכום שבועי נחלש ב-1.25%. מדד מניות הבנקים השיל 1.9% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.7 מיליארד שקל.

בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת: דאו ג'ונס התחזק ב-0.1% ל-10,298 נקודות, נאסד"ק איבד 0.3% ל-2,254 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.3% ל-1,092 נקודות.

אתמול הותיר הבנק הפדרלי כצפוי את הריבית בארה"ב בשפל של 0%-0.25% ודבק בהתחייבותו להשאיר את הריבית ברמה נמוכה באופן חריג לפרק זמן ממושך. עם זאת, התחזית הכלכלית של הבנק המרכזי היו פחות טובה מתחזיתו הקודמת, בעיקר בשל משבר החוב האירופי.

הריבית תעלה?

בשבוע הבא יכריז בנק ישראל על הריבית לחודש יולי, ובבית ההשקעות מיטב מעריכים כי הריבית צפויה לעלות ב-0.25% לרמה של 1.75%. "לאור העובדה כי הסכנה בשוק הדיור התגברה מצד אחד, ומצד שני נבלמה ההידרדרות בשוקי העולם, יבחר בנק ישראל להעלות את הריבית לחודש יולי", אמר רון אייכל, הכלכלן הראשי במיטב. אייכל מעריך כי הריבית לחודש אוגוסט תישאר ללא שינוי ובסוף 2010 תגיע לרמה של 2.25%.

אלרון הודיעה הבוקר על השלמת עסקת מכירת טלדטה, עליה דיווחה לראשונה באפריל השנה. החברה קיבלה סכום כולל של כ-24 מיליון דולר, מתוכם 3 מיליון דולר במזומן, 4 מיליון דולר באג"ח של הרוכשת, וכ-17 מיליון דולר במניות הרוכשת (מתוכן הופקדו בנאמנות, לתקופה של 12 חודשים, מניות הרוכשת בשווי של כ-2 מיליון דולר). אלרון צפויה לרשום רווח נקי של כ-22 מיליון דולר ברבעון השני של 2010.

מניית כלל ביוטכנולוגיה מתחזקת בשעה זו על רקע הודעת החברה כי החברות הבנות מדיוונד (55%) ופוליהיל (41%) חתמו עם טבע על מזכרי הבנות לשיתוף פעולה בתחום ריפוי פצעים. טבע תגדיל בשלבים את אחזקותיה במדיוונד ל-51% בתמורה לכ-163 מיליון דולר.

"גבעות" בצניחה חופשית

גבעות עולם דיווחה הבוקר על זרימה טבעית של 82 חביות נוזלי תצורה במשך 13 שעות במהלך מבחן מקטע מספר 6. נוזלי תצורה הם נוזלים שעשויים להכיל נפט או מים או שילוב של שניהם. על מנת לאשר את הרכב הנוזלים, יש צורך להמתין לזרימה של כ-220 חביות, אך בגבעות עולם כבר ממהרים להעריך כי בדומה למקטעים הקודמים שנבחנו, גם במקטע זה יתקבל נפט. מניית החברה מגיבה להודעה בצניחה.

חברת דירוג האשראי מעלות מעלה את דירוג האשראי של חברת הנדל"ן המניב דרבן שבשליטת אליעזר פישמן מדרגה A- לדרגה A. אופק הדירוג הוא "יציב". במעלות מנמקים את העלאת הדירוג בשיפור בפרופיל הפיננסי של דרבן ובין היתר בשיפור מתמשך ביחס הכיסוי וכן התייצבות על רמת מינוף של 65%.

אסיפת בעלי המניות של מגל אישרה אתמול את בחירתם המחודשת של יעקב פרי, נתן קירש, יעקב אבן עזרא, זאב לבנה, יעקב נוס וברי סטיפל כדירקטורים לחברה. עם זאת, באסיפה הנוכחית לא הצביעו בעלי המניות שביקשו להחליף את הדירקטוריון, כאשר אלו הגישו בקשה לזימון אסיפת בעלי מניות מיוחדת.

חברת הנדל"ן הקטנה צמח המרמן תזכה להשקעה של כ-30 מיליון שקל בהונה העצמי, הקובע לה שווי חברה של 110 מיליון שקל. את ההשקעה בחברה תבצע משפחת מנור, המחזיקה בחברת דוד לובינסקי (יבואנית פג'ו) מבעלי בנק איגוד ושותפתה של נוחי דנקנר לקבוצת אי.די.בי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully