וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יוון מציעה: איים למכירה

25.6.2010 / 12:30

ממשלת יוון מצאה דרך חדשה להתמודד עם נזקי המשבר - מציעה איים למכירה. בין האיים שהעמידה המדינה לאילי ההון: שליש מהאי התיירותי מיקונוס. רומן אברמוביץ' בין הרוכשים הפוטנציאליים

בניסיון נוסף למנוע מכלכלת המדינה לגלוש לחדלות פירעון, העמידה ממשלת יוון למכירה חלק מ-6,000 אייה של המדינה, כולל שליש מהאי המפורסם מיקונוס - כך דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן", על רקע שמועות בחודשים האחרונים לפיה תמכור יוון אתרי תיירות ואתרים היסטוריים ידועים כמו האקרופוליס באתונה כדי לצמצם את חובותיה הענקיים.

לפי הדיווח, נאלצה יוון להעמיד למכירה חלק מהאיים באתר בשל הצורך לצמצם את חובותיה ולאחר שנתקלה בקשיים להשיג מימון לפיתוח תשתיות באיים. איים אחדים מוצאים למכירה בשלמותם במחיר הנעים בין 2 מיליון יורו (2.5 מיליון דולר) ועד ל-15 מיליון יורו (18.5 מיליון דולר) עבור האי נפסיקה, שגודלו כ-5,000 דונם.

כמו כן, העמידה ממשלת יוון את השטחים שבבעלותה באי היווני מיקונוס, אחד היעדים התיירותיים המובילים במדינה. הממשלה מחזיקה בבעלות על שליש מהאי, ומחפשת רוכשים שיסכימו להזרים הון לפיתוח תשתיות ואתרי תיירות יוקרתיים במקום, לדברי גורמים המקורבים לממשלה. הממשלה ניהלה מגעים גם למכירת חלק מהאי רודוס למשקיעים רוסים וסיניים, בהם המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', בעל מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי.

רק 227 מאייה של יוון מאוכלסים, והחלטתה של הממשלה להעמיד את חלקם למכירה נבעה מחוסר יכולתה לפתח בהם תשתיות בסיסיות, או אפילו לממן את פעולתן של רשויות אכיפת חוק במקום. הממשלה, לפי ה"גרדיאן", מקווה שמכירת האיים או החכרתם תמשוך השקעות, תוביל ליצירת משרות ותצמצם את חובות המדינה באמצעות גידול בהכנסות ממסים.

ממשלת יוון נאבקת בימים אלה להימנע מחדלות פירעון, לאחר שצברה חובות ענק וגירעון בסך 13.6% מהתמ"ג ועל רקע חששות בשווקים כי המדינה לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה, למרות חבילת חילוץ בסך 110 מיליארד יורו שאושרה עבורה בחודש שעבר על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF). במסגרת הניסיונות לצמצם את גירעונותיה יזמה יוון תוכנית צנע בסך 4.8 מיליארד יורו. בשבועות האחרונים דיווחו כלי תקשורת ביוון כי הממשלה שוקלת למכור גם נכסים נוספים שברשות המדינה, כמו מערכת הרכבות היוונית, למשקיעים סיניים. סין כבר מחזיקה כיום בשליטה על חלק מנמלי יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully