וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 3.8% השבוע

ניר צליק

25.6.2010 / 23:08

יום המסחר האחרון לשבוע נחתם במגמה מעורבת. הדאו ג'ונס ירד השבוע ב-2.9% במקביל להמשך המגמה השלילית באירופה. נתוני מאקרו נוגדים השפיעו על מגמת המסחר במהלך היום התנודתי

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת. המגזר הפיננסים המתחזק על רקע הרפורמה ברגולציה למגזר הפיננסי, שאינה חריפה כפי שהיו ההערכות לגביה בתחילה, אך על המסחר העיבו נתוני התמ"ג הטובים פחות מהצפוי.

דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-10,144 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,223 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.3% ל-1,077 נקודות.

בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 2.9%, נאסד"ק נחלש ב-3.8% ו-S&P 500 איבד 3.6%. '

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.01% ל-3.11%.

בזירת המקרו, התמ"ג האמריקאי צמח ברבעון הראשון בקצב שנתי של 2.7%, לעומת נתונים שפורסמו בחודש שעבר והצביעו על צמיחה של 3% ותחזיות הכלכלנים, שצפו גם הם כי הנתון הסופי לא יתוקן כלפי מטה. הנתון המתוקן יטיל לחץ על קובעי המדיניות בארה"ב להמשיך במדיניות התמריצים, מחשש שההתאוששות הכלכלית מהמשבר אינה יציבה מספיק. מחשש שההתאוששות אינה מספיק יציבה, הבטיח השבוע הבנק הפדרלי להשאיר את הריבית נמוכה. ברבעון הרביעי של 2009 צמחה כלכלת ארה"ב ב-5.6%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה בחודש יוני לרמה של 76 נקודות לעומת 73.6 בחודש מאי. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד ברמה של 75.5 נקודות.

בניסיון נוסף למנוע מכלכלת המדינה לגלוש לחדלות פירעון, העמידה ממשלת יוון למכירה את חלק מ-6,000 אייה של המדינה, כולל שליש מהאי המפורסם מיקונוס - כך דיווח העיתון הבריטי "גרדיאן", על רקע שמועות בחודשים האחרונים לפיה תמכור יוון אתרי תיירות ואתרים היסטוריים ידועים כמו האקרופוליס באתונה כדי לצמצם את חובותיה הענקיים.

נציגי בית הנבחרים והסנאט הודיעו כי הגיעו להסכמה על ניסוחה הסופי של הצעת הרפורמה ברגולציה על המגזר הפיננסי. זוהי הרפורמה הרגולטורית המקיפה ביותר במגזר הפיננסי מאז השפל הגדול. ההסכמה הגיעה לאחר שהצליחו ליישב בין הנוסח שאושר בבית הנבחרים לבין הנוסח שאושר בסנאט בחודש שעבר. הצעת הרפורמה תובא כעת להצבעה משותפת של הסנאט ובית הנבחרים, בה היא צפויה לזכות באישור גורף ולהגיע לאישורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שעשוי לחתום על ההצעה עוד לפני יום העצמאות האמריקאי ב-4 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully