וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מנהיגים יצילו את הכלכלה העולמית?

26.6.2010 / 19:48

פסגת ה-G20 נפתחה אתמול בטורונטו, ובמסגרת ינסו מנהיגי 20 הכלכלות המובילות לגבש הסכם עולמי על רפורמה פיננסית, רגולציה, דרישות הלימות הון והטלת מס על הבנקים

מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בעולם פתחו אתמול פסגה בת יומיים בטורונטו, כאשר בראש סדר היום רפורמה ברגולציה על המגזר הפיננסי, שנועדה למנוע הישנות של המשבר הכלכלי של השנים האחרונות. אחד הנושאים המרכזיים בדיון הוא אפשרות הטלת מס על הבנקים. באירופה הכריזו כבר צרפת, גרמניה ובריטניה השבוע על כוונתן להטיל מס שכזה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על רקע חשיפת הנוסח הסופי של הרפורמה המתוכננת ברגולציה הפיננסית בארה"ב, קרא היום אף הוא להטלת מס על בנקים בארה"ב.

אובמה קרא אתמול לקונגרס להתחיל לדון בהצעתו להטיל מס בן עשר שנים שיסתכם ב-90 מיליארד דולר על הבנקים. תוכניתו של אובמה היא הטלת מס בשווי 0.15% על חובות הבנקים, על מנת לסייע בכיסוי עלויות חילוץ המגזר על ידי משלמי המסים. "עלינו להטיל מס על הבנקים, שהיו הנהנים העיקריים מהסיוע של משלמי המסים בשיא המשבר הפיננסי, כדי שנוכל להחזיר כל סנט מכספם", אמר אובמה.

בנוגע לפסגת ה-G20, אמר אובמה כי הוא "מקווה שנוכל לבנות על ההתקדמות שלנו בפסגות בשנה שעברה, באמצעות תיאום מאמצי הרפורמות הפיננסיות שלנו על מנת לוודא כי משבר כמו זה ממנו אנו מתאוששים לא יישנה לעולם".

אלפי מפגינים מחו על קיום הפסגה

מדינות ה-G20 מבצעות התקדמות רצינית לקראת הסכם בנוגע לדרישות הלימות הון של הבנקים, ומתגברות על הפערים בנוגע לחבילת הרפורמות המתוכננת, לדברי נגיד הבנק המרכזי של קנדה, מרק קרני, "פסגת טורונטו הצליחה לדחוף אנשים לקבל החלטות ולהגביל את הדיון לגבי הגדרת דרישות הלימות ההון", אמר קרני בראיון לרדיו CBC בקנדה. "אנחנו מבצעים התקדמות משמעותית", הוסיף, ואמר כי להערכתו המדינות יחתמו על הסכם עד הפסגה הבאה, שתיערך בנובמבר.

בנוגע להתנגדותה של קנדה להטלת מס על הבנקים, אמר קרני כי צעד הפוגע בגמישות ויעילות הבנקים במדינות אחרות, ודאי מעניק יתרון לקנדה. לטענתו, מס שכזה מעיד על הצורך לממן תוכניות חילוץ בעתיד, ומעניק לבנקים רשת ביטחון ללקיחת סיכונים מיותרים. לדבריו, אין צורך במס שכזה אם ישנה רגולציה הולמת. "השקפתנו היא שצריכה להיות מערכת המסוגלת להרדים מוסד פיננסי שכושל כמו כל מוסד אחר".

כ-2,000 מפגינים צעדו ביום שישי בטורונטו, בה נערכת בהפגנה הגדולה ביותר נגד הפסגה. ההפגנה נחסמה על ידי שוטרים המצוידים באמצעים לפיזור הפגנות, מספר רחובות משגרירות ארה"ב בעיר. אקטיביסטים, ארגוני עובדים ומפגינים נוספים קראו לממשלות לעשות יותר כדי לטפל בעוני. המפגינים נחסמו על ידי המשטרה כאשר התקרבו לאזור המאובטח שהקצו הרשויות לוועידה. המשטרה מסרה כי הקיפה בגדרות את האזור המאובטח. קנדה הקציבה יותר ממיליארד דולר קנדי (970 מיליון דולר אמריקאי) לאבטחת פסגת 20 המדינות המובילות ו-8 המדינות העשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully