וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת פשרה בין המדינה לחברות הסלולריות

אמיר טייג

27.6.2010 / 8:00

ההצעה: המדינה תעודד מפעיל סלולר חדש על ידי רשת ביטחון ותמלוגים מופחתים, והא יתחייב לספק תוכניות "הכל כלול". בנוסף, דמי הקישוריות יופחתו ל-4 אג', אך בבזק יישארו 20 אג'

הקרב נגד הרחבת התחרות בשוק הסלולר יגיע בימים הקרובים לשיאו. לפי שעה מציגות חברות הסלולר עמדה נוקשה המתנגדת לכל מהלך של הרחבת התחרות, ובעיקר להפחתה החדה שמתוכננת בדמי הקישוריות. עם זאת, יש מי שכבר מדבר על פשרה, שתאפשר את הרחבת התחרות תוך פגיעה ממותנת יותר בחברות.

לא ברור אם מתווה הפשרה הוצג האופן רשמי בפני משרד התקשורת או נעשה על דעת חברות הסלולר. עם זאת, הוא מסמן אפשרות להתגמשות החברות מהעמדה הנוקשה אותה הציגו עד כה.

הפשרה מתבססת על צעדים שתעשה המדינה כדי לעודד כניסת מתחרה נוסף לשוק הסלולר, באמצעות הקמת תשתיות סלולר מתחרות, אך באותה שעה תמנע מצב שבו חברות הסלולר ייאלצו להתמודד עם מעבר של דקות שיחה מהסלולר לבזק ול-HOT. לשם כך, מוצע כי יוחל תעריף קישוריות שונה בשיחות מהטלפון הקווי לנייד. תעריף זה יהיה גבוה יחסית וישאר קרוב לרמתו הנוכחית, כלומר 20 אגורות. מנגד, מחיר הקישוריות בשיחות מנייד לנייד יופחתו מהותית, כנראה לרמה נמוכה של 4 אגורות כפי שמציע משרד התקשורת ואף נמוך מכך.

מבנה זה של קישוריות דיפרנציאלית ימנע מצב שבו קיימת כדאיות כלכלית להפעיל שירותי Call Back, כלומר העברת שיחה מטלפון נייד אחד למשנהו דרך הרשת הקווית של בזק או HOT, במחיר הנמוך מזה שגובות חברות הסלולר עבור שיחה זו. חברות הסלולר פוחדות מאוד משירותי ה-Call Back, שכן שירות זה יכול להוזיל את השיחה הסלולרית בעשרות אחוזים ולאלץ אותן להגיב לכך באמצעות הפחתת מחירים.

התומכים בהצעת הפשרה טוענים כי היא תעודד כניסה של מפעיל סלולר חדש, אך לא תגרום לשיחות מהנייד לעבור לרשתות הקוויות ולפגיעה גם במפעיל החדש. יש לציין כי החברות עצמן מספקות שירות זהה כדי להוזיל שיחות של ישראלים הנוסעים לחו"ל.

עוד על פי ההצעה תעניק המדינה למפעיל החדש רשת ביטחון, כפי שהעניקה ליזמים של כביש 6 ושל מתקני התפלת המים. רשת זו תהיה אפקטיבית כל עוד מאגר המנויים של המפעיל החדש לא יגיע לרף מקסימלי שייקבע מראש. בנוסף יקבל המפעיל פטור מתמלוגים, ומנגד יועלו התמלוגים לחברות האחרות.

כנגד רשת הביטחון והטבת התמלוגים יידרש המפעיל לעמוד בתנאים שמטרתם להטיב עם הצרכנים ולקבוע סטנדרטים חדשים בתעשייה של תוכניות תעריפים קלות ומובנות בשוק הסלולר. למשל, המפעיל החדש יחויב להציע תוכניות הכול כלול, כפי שקיים בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully