וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלת תור לרופא? תשלם קנס

רוני לינדר-גנץ

27.6.2010 / 8:10

חוק ההסדרים מציע לתקן את החוק, כך שקופות החולים יוכלו לגבות עד 10 שקלים ממבוטחים שלא יגיעו לרופא ולא יודיעו על כך לפחות יום מראש. קופות החולים דווקא מתנגדות

סעיף בטיוטת חוק ההסדרים מציע לתקן את החוק כך שקופות החולים יוכלו לגבות עד 10 שקלים ממבוטחים שלא יגיעו לרופא ולא יודיעו על כך לפחות יום מראש. זאת למעט במצבים שבהם המטופל יוכיח כי היתה סיבה רפואית שמנעה ממנו להודיע על אי הגעתו. הקנס יוגבל ל-50 שקל לכל היותר ברבעון.

במשרד האוצר מסבירים כי מאחר שכיום אין סנקציה על אי הופעה לתור, "רווחת תופעה של אי הופעה לביקורים שגורמת לפגיעה בניהול התורים וביעילות השירות הניתן למבוטחים, וכן גורמת עלויות ניכרות לקופות החולים. ביטול מראש יאפשר לקופה להקדים את הטיפול במבוטחים אחרים ולמנוע ביזבוז זמן יקר של רופאים, מטפלים וציוד". באוצר מעריכים כי הדבר יחסוך לקופות עשרות מיליוני שקלים בשנה.

באופן מפתיע, דווקא קופות החולים, שאמורות ליהנות מהסעיף המוצע, מתנגדות לו נחרצות. "זה לא נכון לנהל יחסים עם הלקוחות דרך חוקים, תקנות והטלת קנסות", אמר אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית.

"תפקידנו הוא לתת שירות למבוטחים ולא לעסוק בגביית קנסות. כדי להתמודד עם בעיות של אי ניצול תורים אנחנו מפעילים מערכות כמו תזכורות SMS ואינטרנט ומנסים להשיג בעזרת הדברים האלה שיתוף פעולה והבנה מצד הלקוחות", הוסיף דפס.

בקופות החולים חוששים גם מכך שהסעיף עלול ליצור סימטריה בעייתית שבה מבוטחים שממתינים זמן רב בתור יוכלו לתבוע את הקופה על בזבוז זמנם. גם בקופת חולים מכבי אמרו כי בקופה "מתנגדים חד משמעית לענישה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הדרישה הגיעה מקופות החולים עצמן, וממילא מדובר בהחלטה שמאפשרת לקופות לגבות את הסכום, אך אינה מחייבת אותן, לכן אנו תמהים על ההתנגדות. מעבר לכך, אם אדם זוכר לבטל את התור מראש, הוא לא יחויב בקנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully