וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית בנק ישראל: מה יחליט סטנלי פישר?

טל לוי

27.6.2010 / 11:00

בנק ישראל מתמודד עם שני כוחות מנוגדים: מצד אחד, הירידה היחסית בצמיחה מהווה חיזוק להותיר את הריבית ללא שינוי, ומצד שני, העלאת הריבית עשויה לבלום את מחירי הדירות

יום לפני החלטת הריבית והכלכלנים אינם מגיעים לקונצנזוס בנוגע להחלטת בנק ישראל: רוב דחוק בלבד של 10 מתוך 18 כלכלנים מעריך כי הריבית תיוותר ללא שינוי ברמה של 1.50% ו-8 מתוך 18 כלכלנים מעריכים כי הריבית תעלה ב-0.25% ל-1.75%. הבנק יכריז על החלטתו מחר בשעה 17:30.

בנק ישראל מתמודד כעת עם שני כוחות מנוגדים: מצד אחד, הירידה היחסית בקצב הצמיחה אשר מתבטאת, בין היתר, במדד המשולב של בנק ישראל שעלה בחודשים האחרונים בקצב ממוצע של 0.5%-0.6% אולם בחודשיים האחרונים עלה אך רק בקצב של 0.1%. גורם שכזה מהווה חיזוק להחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי.

מצד שני, מעוניין בנק ישראל להעלות את הריבית לרמה "נורמלית" כפי שהגדיר בעבר, בין היתר, בשל העובדה שריבית נמוכה פירושה משכנתא בריבית נמוכה - מה שמעודד את הציבור לרכוש בתים וגורם לעלייה החדה במחירי הבתים. גורם שכזה תומך בהעלאת הריבית. עם זאת, העלאת ריבית עשויה לחזק את השקל - דבר שיפגע ביצואנים ולכן אינו רצוי מבחינת בנק ישראל.

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.4% ומתחילת השנה עלה המדד ב-0.4%. ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-3% - בדיוק הרף העליון של יעד האינפלציה הממשלתי שעומד על 1%-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully