וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים העיצומים בתחנות הדלק של סונול

אלון שן

27.6.2010 / 12:00

חבר בוועד העובדים: "ההנהלה שלחה חבורה של בריונים עם מוטות ברזל לתחנות". הנהלת סונול: "לא היתה שום אלימות - זו לא דרכה של ההנהלה"

עובדי ספרינט מוטורס אשר בבעלות סונול, ממשיכים בעיצומים זה היום החמישי, כך נמסר היום (ראשון) מההסדרות המייצגת את ועד העובדים של החברה. עוד נמסר מההסתדרות, כי העובדים ומנהלי התחנות בכ-160 תחנות דלק אינם מקבלים מכליות וספקי מוצרים לחנויות, אולם ההנהלה מפעילה אלימות באמצעות בריונים כדי להשתלט על בורות הדלק בתחנות ולאפשר גישת מכליות, טוענים בהסתדרות.

חבר ועד העובדים, זוהר קוזניץ, מספר על מאורעות הלילה החולף: "אתמול שלחה ההנהלה חבורה של בריונים עם מוטות ברזל לתחנות. הם ניסו לפרוץ בכח את הבורות. למקומות מסויימים הצלחנו להגיע, להתמודד עם הבריונים, ולמנוע את הפריצה. במקומות אחרים העובדים לא הצליחו לעמוד מולם". קוזניץ מוסיף כי "ההנהלה עושה הכל באלימות, תוך צפצוף על העובדים והחוק, לשבור את העיצומים. חלק ממנהלי התחנות לא ישנו כבר שלושה ימים. אנחנו שומרים על התחנות כדי שההנהלה לא תצליח באמצעות שכירי החרב להגיע לבורות ולאפשר מילוי באמצעות המכליות". עוד אומר קוזניץ כי המשטרה התערבה במספר מקרים ואף עיכבה את מנכ"ל חברת הבת של סונול המנהלת את תחנות הדלק. "כשאנחנו מזעיקים את המשטרה והשוטרים רואים את טופס סכסוך העבודה המאושר שבידינו הם נותנים מיד הוראה לבריונים ולמכליות לעזוב את המקום. אולם מיד שהשוטרים עוזבים המכליות והבריונים חוזרים".

לטענת ההסתדרות, השביתה והעיצומים פרצו בעקבות ניסיונות בלתי פוסקים של מנכ"ל החברה, תמיר פוליקר, לשבור את התאגדות 1600 העובדים בהסתדרות. העובדים התאגדו, כזכור, לפני כשנה ומאז, טוענים בהסתדרות, פוגע המנכ"ל בעובדים ובמנהלי התחנות במטרה לפרק את הוועד. זאת למרות שלפני מספר חודשים חתם פוליקר על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות. כך, למשל, מספרים בהסתדרות, הפלה פוליקר את המתדלקים במתן בונוסים, העביר 40 תחנות לשירות עצמי ללא הידברות עם העובדים והכניס מערכות הפעלה חדשות ללא פיצוי.

"נציגות העובדים אינה טורחת לכבד את בית הדין"

מסונול נמסר בתגובה: "העיצומים מתמקדים בשלוש תחנות בלבד אשר התדלוק בתחנות אלה חלקי. לא היתה שום אלימות בין ההנהלה לעובדים. זו לא דרכה של ההנהלה". עוד נמסר מהחברה, כי סכסוך העבודה הוכרז בחברת הבת ספרינט מוטורס, ולא בסונול. "הנהלת החברה מצרה על כך כי נציגות העובדים אינה טורחת לכבד את בית הדין ולהמתין להחלטתו, אלא מנסה להביא להסלמת היחסים והובלת הנהלת החברה לעימותים".

הנהלת סונול הדגישה כי היא מגנה כל ניסיון לעימות וכי אין בכוונתה להתעמת ודוחה מכל וכל את הטענות הנוגעות לאלימות. החברה פועלת אך ורק על מנת להסיר מפגעים בטיחותיים אשר יצרו קומץ של עובדים חסרי אחריות ובזה היא ממוקדת. הסכסוך הובא להכרעת בית הדין לעבודה ואנו ממתינים להחלטת בית המשפט בנושא. הנהלת סונול קוראת להסתדרות לכבד את ההסכם הקיבוצי שרק נחתם, ולא להעביר מסר למעסיקים שטרם התארגנו כי היא נותנת ידה להפרת הסכמים.

עובדי תחנות הדלק פתחו ביום רביעי האחרון בשביתת אזהרה בת 6 שעות ולא איפשרו תדלוק בתחנות. לאחר מכן עברו למתכונת עיצומים. בית-הדין האזורי לעבודה בחיפה קיים ביום חמישי דיון בבקשת ההנהלה למתן צו מניעה נגד העובדים השובתים אולם לא קיבל עדיין החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully