וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים יקדמו את החוק לביטול עמלת העו"ש

צבי זרחיה

27.6.2010 / 14:45

ההידברות בנושא עם המפקח על הבנקים נכשלה, והח"כים החליטו לקדם את ההצעה כבר במושב הנוכחי. ח"כ דני דנון: "הבנקים שודדים האזרחים כדי לצ'פר את הטייקונים"

קבוצת הח"כים שיזמה את הצעת החוק לביטול עמלות העו"ש מתכוונת להעלות את הצעת החוק להצבעה בקריאה הטרומית בחודש הקרוב, בטרם תצא הכנסת לפגרת הקיץ. יצויין כי לפני כמה חודשים בעקבות בקשתו של יו"ר ועדת השרים לחקיקה שר המשפטים יעקב נאמן, הסכימו הח"כים להידבר עם המפקח על הבנקים ועם איגוד הבנקים על ביטול עמלות העו"ש בהסכמה, לפני המשך קידום הנושא בחקיקה. לאחר שההידברות נכשלה, החליטו לקדם את הצעת החוק כבר במושב הנוכחי.

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר והמפקח על הבנקים בבנק ישראל רוני חזקיהו מתנגדים להצעת החוק בחריפות ופנו לפני מספר חודשים לשרים בועדת השרים בבקשה שיתנגדו לה. ח"כ דני דנון (ליכוד) מיוזמי הצעת החוק אמר כי "בזמן שהציבור סובל מדמי הקישוריות הגבוהים בחשבון הסלולר נכון להשאיר לו מרווח נשימה בעלויות העמלות על שירותי העו"ש. בעלי הבנקים הם רובין הוד הפוך: הם שודדים את האזרחים הקטנים כדי לצפר את הטייקונים ולכן אין מנוס מביטול העמלות".

ח"כ נחמן שי (קדימה): "כל מיני תרגילים חשבוניים ולהטוטי מספרים לא ישנו את העובדה הבסיסית, העמלות מוגזמות וכך גם רווחי הבנקים והכל על חשבון הציבור". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הסביר ש"הגיע הזמן לשבור את המשוואה שלאזרח אסור להתעלם מהבנק, אבל לבנק מותר להתעלם מהאזרח. אני מקווה שהצעת החוק תביא להתנהלות הוגנת מעט יותר של הבנקים. ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי: "הגיע הזמן להפסיק את שערוריית עמלות הבנקים. ניסיון המאבק בשלוש השנים האחרונות מלמד שהדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות חוק ברור וחד. אני קורא לממשלה לשמוע את קולו של הציבור ולתמוך בהצעת החוק".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "החלוקה האי שוויונית בישראל הגיעה למצב בלתי נסבל בעליל. על כן, יש למנף את החקיקה בעניין בכל הכוח שכן הגיע הזמן לדאוג ליתרת העם, תרתי משמע".

מנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג: "לא הופתענו על שהבנקים מבקשים להמשיך ולאחוז במיליונים שהם מרוויחים מגביה כפולה ובלתי ראויה מהציבור. הם מניחים כי לא ימנע מהם להמשיך ולהרוויח מציבור הלקוחות השבוי בידיהם. לאור סירובם התקיף לנסות לקדם את הדברים בכל דרך אחרת, לא נותרה ברירה אלא לקדם את הצעת החוק בחקיקה כמוצא אחרון למיגור תופעה בלתי צודקת ופסולה בענף הבנקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully