וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפחית לאלתר את דמי הקישוריות"

אמיתי זיו

27.6.2010 / 15:30

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, מגבה באופן מלא את שר התקשורת בכוונתו להפחית את דמי הקישוריות בסלולר. "התערבות רגולטורית היא נכונה ומוצדקת"

הממונה על הגבלים העסקיים, רונית קן, העבירה את עמדתה הרשמית ביחס לרפורמת הורדת הקישוריות שמתכנן משרד התקשורת, וזאת במסגרת השימוע שנערך על ידי המשרד. קן מביעה תמיכה בהורדה חדה של דמי קישור הגומלין לעלות האמיתית שלהן.

"דמי קישוריות נגבים על ידי חברת טלפון נייד אחת בגין שירות השלמת השיחה בין לקוח רשת טלפון אחרת (נייד או נייח) ללקוח של אותה חברת טלפון נייד. עמדת רשות ההגבלים העסקיים היא כי מקטע השלמת השיחה הוא מקטע שאינו מצוי בתחרות וכל חברת טלפון נייד היא היחידה, לעת הזו, המספקת שירות זה לחברות האחרות", כתבה רונית קן.

"התערבות רגולטורית בפיקוח על המחיר שנגבה בגינו והתאמתו לעלויות אספקתו היא לפיכך מוצדקת ונדרשת. כך נעשה מזה זמן על ידי משרד התקשורת בישראל וכך נהוג גם בעולם. הרשות הדגישה בפני משרד התקשורת את עמדתה לפיה לפער בין מחיר הקישוריות לבין עלות השירות עלולות להיות השלכות שליליות, ישירות ועקיפות על התחרות, על היעילות ועל ציבור הצרכנים", הוסיפה.

עמדת הרשות להגבלים עסקיים היא שמעבר להשפעה הישירה על מחירי השיחות לטלפונים ניידים, תעריפי קישוריות גבוהים מעלים את חסמי הכניסה עבור מפעילים חדשים בשוק הנייח ועשויים להעלות את חסמי הכניסה עבור מפעילים חדשים גם בשוק הנייד. "אם, כפי שנראה, דמי הקישוריות אכן גבוהים, יש להפחיתם לאלתר, ואין כל הצדקה להורדה מדורגת", נמסר מהרשות.

עמדת הרשות להגבלים עסקיים לתמיכה במהלך שמתכנן שר התקשורת משה כחלון, הינה רוח גבית חשובה לרפורמה היות שכפי שכבר פורסם, חברות הסלולר גייסו בין היתר מומחים מתחום ההגבלים העסקיים על מנת להילחם ברפורמות המתכוננות בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully