וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: מכתשים אגן תרכוש חברה אמריקאית

יורם גביזון

27.6.2010 / 18:12

מכתשים אגן תרכוש את אלבאו האמריקאית תמורת מיליארד דולר. הרכישה צפויה להגדיל משמעותית את פעילותה של החברה ביבשת אמריקה ושווה ל-62% משוויה של מכתשים אגן

חברת מכתשים אגן חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברת אלבאו האמריקאית תמורת מיליארד דולר במזומן, באשראי של המוכר ותמורת הקצאת מניות ל-12% מהונה של חברת מכתשים בשווי 210 מיליון דולר.

העסקה משקפת ערך חברה (מניות וחוב) של 1.33 מיליארד דולר לאלבאו. רכישת החברה האמריקאית תגדל משמעותית את פעילותה של מכתשים, היצרנית הגנרית הגדולה בעולם לחומרי הדברה, ביבשת אמריקה.

רכישת אלבאו היא העסקה הגדולה ביותר שעשתה מכתשים מעודה ושווה ל-62% משוויה של מכתשים אגן, ומבטאת את ההערכה של מכתשים להשתלבות במגמת המיזוגים והרכישות לאחר 3 שנים, בהן ביצעה 2 רכישות זניחות.

העובדה שקבוצת איי.די.בי מוכנה לדלל את החזקתה במכתשים אגן, לאחר שהמניה ירדה ב-24% מתחילת 2010, מעידה על הצורך לבלום את שחיקת הרווחיות ולתת תשובה לאובדן היתרון התחרותי של החברה.

אלבאו היא יצרנית מובילה של חומרי הדברה גנריים באמריקה ומייצרת קוטלי עשבים, בעיקר עבור ארה"ב אך גם עבור השוק הבינלאומי. אלבאו, בבעלות המיליונר דניס אלבאו, היא יצרנית מובילה של חומר ההדברה D-2,4 ושל קוטל העשבים הלא סלקטיבי הגלייפוסט במדינות המרקוסור, השוק המשותף של אמריקה הלטינית.

מכתשים מעריכה שרכישת אלבאו תשפר את נתח השוק של החברה בצפון אמריקה, תיתן בידה בסיס ייצור באמריקה הלטינית ומערך שיווק והפצה שיאפשר לחברה הממוזגת ליהנות מהצמיחה הצפויה של שוקי הסוכר והאתנול. יתרון נוסף הוא יכולות ייצור משופרות ומבנה עלויות תחרותי במוצרים הגדולים ביותר בתחום האגרוכימיה: D-2,4 וגלייפוסט שהוא קוטל עשבים לא סלקטיבי שנמכר יחד עם זרעים מהונדסים גנטית בעלי עמידות לקוטל זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully