וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים ננטשו בשל איסור בג"ץ להמריא בלילה

זוהר בלומנקרנץ

27.6.2010 / 18:42

20 נוסעים איחרו וננטשו בבריסל בעקבות איסור בג"ץ להמריא בלילה. בריסל איירליינס לא המתינה לנוסעים המאחרים, כי חששה שלא תספיק להמריא בחזרה בזמן

חברת בריסל איירליינס לא המתינה בסוף השבוע שעבר ל-20 נוסעים בבלגיה שהתעכבו להגיע, משום שחששה כי לא תוכל להמריא אחר כך חזרה בזמן מנתב"ג. זאת עקב מגבלות צו הביניים החדש של בג"ץ בעניין המראות הלילה מישראל.

זו הפעם הראשונה שיישום צו בית המשפט העליון משפיע על תפעולה הסדיר השוטף של חברת תעופה זרה בארץ ועל נוסעיה - כך נודע אתמול ל-TheMarker.

מדובר בנוסעים אשר היו צריכים להגיע מניס שבצרפת לבריסל ביום רביעי, ומשם להמשיך בטיסת הקו הסדירה של בריסל איירליינס לישראל. אלא שבגלל עיצומים של פקחי הטיסה בצרפת, יצאה הטיסה באיחור מניס.

בחברת התעופה בריסל איירליינס, הוחלט שלא להמתין לנוסעים. עיכוב שכזה היה נמשך עד כחצי שעה לאחר זמן ההמראה המקורי מבריסל; שכן, המטוס היה מגיע באיחור אחר כך לנתב"ג והיה נאלץ לשוב ולהמריא חזרה בתוך "חלון הזמן" בלילה, שנאסר בצו החדש של בג"ץ להמריא בו. בג"ץ קבע, כי לא ישובצעו המראות מטוסים חדשות בין 01:40 בלילה ל-04:30 לפנות בוקר, אלא במקרים אשר קשורים בבטיחות טיסה.

מנכ"ל בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ, הביע בתגובה את צערו ואמר, כי "לא יכולנו להמתין לנוסעים, מחשש לפגיעה בצו הביניים של בג"ץ. אם ברגיל חברות תעופה נוהגות להמתין זמן קצר לקבוצות נוסעים שמאחרות להגיע מטיסות המשך, הפעם, בשל המגבלות החדשות של צו בג"ץ, לא היינו יכולים לקחת סיכון. שכן, היינו נוחתים בשעה מאוחרת יותר ונאלצים להמתין עד פתיחתו מחדש של נתב"ג לפנות בוקר להמראות מטוסים - דבר שהיה פוגע ב-130 מהנוסעים שלנו מישראל, ביניהם צליינים מפורטוגל ואנשי עסקים. הצלחנו להסדיר לקבוצת הנוסעים מקומות על טיסת אל על, שהמריאה בשעה מאוחרת אחרינו מבריסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully