וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין יחימוביץ' לשר נאמן על שכר הבכירים

צבי זרחיה

27.6.2010 / 19:33

יחימוביץ' לנאמן: הוועדה אינה סימפוזיון או שיעור באוניברסיטה - יש להביא פתרונות. זאת בעקבות בקשת שר המשפטים לדחות את סיום עבודת ועדת השרים לשכר הבכירים ב-3 חודשים

עימות חריף פרץ אחר הצהריים (ראשון) בין חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים כץ (ליכוד) לבין שר המשפטים יעקב נאמן, שביקש לדחות את סיום עבודת ועדת השרים לשכר הבכירים ב-3 חודשים.

שני הח"כים הטיחו בנאמן, כי אינו יכול להתנתק מקבוצת האינטרס המצומצמת שייצג בתור עורך דין וישוב לייצג אותה בעתיד. נאמן השיב כי הוא רואה בדברים פגיעה אישית והוסיף כי הצעת החוק אינה ראויה. על כך השיב לו ח"כ כץ: "ושכר של מיליון וחצי שקל בחודש הוא ראוי?".

יחימוביץ' וכץ התריסו בפני נאמן כי "מלכתחילה רציתם לקבור את סוגיית שכר הבכירים". יחימוביץ' אמרה לנאמן, כי "עם כל הכבוד לעובדה שקיים חמש ישיבות ושמע 26 מומחים, ועדת השרים אינה סימפוזיון ואינה האוניברסיטה הפתוחה ותפקידה היה להביא לפחות שלד של הצעת פתרון כפי שסיכמה עם חברי הכנסת – דבר שלא טרחה כלל לעשות".

כץ אמר כי הוא מקווה ש"השכל יגבר על הרגש וכי הממשלה תתמוך בהצעת החוק בקריאה הטרומית".

נאמן אמר כי ברור לו כעת שמדובר בבעיה אמיתית הדורשת פתרון אבל אין לו כל פתרון. לדבריו מדובר ביריעה כל כך רחבה עד שהוועדה חייבת עוד שלושה חודשים לפחות לפעול.

יחימוביץ': "המשפט הציני ביותר שהושמע היה דבריו של נאמן, כי בשלושה חודשים אלה הוועדה תעסוק בניסיון לכתוב את פרק המבוא. מדובר בוועדה שמלכתחילה מונתה כדי לנסות ולחסל כל ניסיון לפקח על שכר הבכירים ואין ספק שהיא עושה זאת ביסודיות וברצינות".

יצויין שגם אם הממשלה תתנגד להצעת החוק ותמנע, יחימוביץ וכץ להעלותה להצבעה בקריאה הטרומית. עדיין הם יכולים לנקוט במהלך לא שגרתי ולהעלות את החוק באמצעות שותפה שלישית שצירפו מן האופוזיציה – חה"כ מרינה סולודקין. במקרה כזה יהיה עימות קשה בין הממשלה והכנסת על רקע סוגיית שכר הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully