וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-G20: להאיץ את קצב הפחתת הגירעונות

27.6.2010 / 22:28

מדינות ה-G20 יפחיתו הגירעונות התקציביים בחצי עד 2013. מטיוטת ההצהרה של מנהיגי ה-G20 עולה כי כל מדינה תוכל לשמור על עצמאות בנוגע לנסיגה ממדיניות התמריצים

מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם ישמרו על מדיניות עצמאית להפחתת גירעונותיהם התקציביים, כשכל מדינה תנקוט בצעדים להפחתת הגירעון לפי צרכיה הייחודיים - כך עולה מטיוטת ההצהרה של מדינות ה-G20, שמנהיגיהן מתכנסים כעת (ראשון) בטורונטו.

"האירועים האחרונים הדגישו את החשיבות של מדיניות תקציבית בת קיימא", נאמר בטיוטת ההצהרה, ששוחררה לאמצעי התקשורת. "מנהיגי המדינות מבטיחים ליישם תוכנית אמינות, הדרגתיות וידידותיות לצמיחה כדי להוביל לאיזון תקציבי, שישתנו ממדינה למדינה וייתפרו לפי הנסיבות והצרכים הלאומיים". באיתות כלפי מדינות אירופה, הכירו מנהיגי ה-G20 בצורך "להאיץ את קצב הפחתת הגירעונות".

מנהיגי המדינות התחייבו להפחית את הגירעון התקציבי של מדינותיהם במחצית עד שנת 2013, ולאזן את יחס החוב-תמ"ג שלהן עד שנת 2016. "מדיניות תקציבית יציבה היא חיונית עבור התאוששות בת קיימא. הנתיב להתאוששות חייב להיות מחושב בזהירות, כדי לשמור על ההתאוששות בצריכה הפרטית", נאמר בטיוטת ההצהרה. במהלך הדיונים, מדינות כמו ארה"ב והודו תמכו בהמשך מדיניות התמריצים, מחשש שקיצוצים תקציביים כעת יסכנו את ההתאוששות הכלכלית העולמית, ומדינות כמו קנדה תמכו בצעדים דרסטיים להפחתת הגירעונות.

כמו כן, עולה מטיוטת ההצהרה כי חלק ממדינות ה-G20 יאמצו מהר יותר את החוקים החדשים הנוגעים לפיקוח על המגזר הפיננסי לעומת מדינות אחרות. כמו כן, הטיוטה מכירה בכך שישנן אלטרנטיבות למס על הבנקים כדי להגן על משלמי המסים מפני הצורך לחלץ בנקים שקריסתם עלולה לסכן את המערכת הפיננסית כולה.

בחודש נובמבר צפויים מנהיגי ה-G20 לאמץ את הסטנדרטים החדשים, בהם גידול משמעותי בדרישות הלימות הון מהבנקים, כמו גם סטנדרטים נוספים הנוגעים לנזילות ומינוף שאוגדו תחת הכותרת אמנת באזל 3 ונועדו למנוע משבר פיננסי נוסף. בתחילה התחייבו המנהיגים ליישם את החוקים עד סוף 2012, אולם מטיוטת ההצהרה הנוכחית עולה כי חלק מהמדינות יורשו לאמת את הסטנדרטים החדשים בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully