וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 0.6% במספר המובטלים בישראל

אלון שן

28.6.2010 / 9:01

מספר המובטלים במאי הסתכם ב-191.7 אלף, בהשוואה לאפריל, אז הסתכם מספרם ב-192.8 אלף. מנכ"ל שירות התעסוקה: "מוקדם עדיין לומר אם חל שינוי מגמתי"

משירות התעסוקה נמסר הבוקר (שני), כי בחודש מאי הסתכם מספר המובטלים ב-191.7 אלף, לעומת חודש אפריל, אז הסתכם מספרם ב-192.8 אלף, ירידה של 0.6%.

עוד מסרו בשירות, כי שיעור השינוי בהיקף המובטלים מצביע כי החל מיולי 2009 חל מהפך בנתוני האבטלה, ומספר המובטלים נמצא בירידה רצופה בשיעור חודשי ממוצע של 0.9% . יחד עם זאת, ניתן להבחין כי שיעורי הירידה פחתו מ-1.3% בתחילת השנה ל -0.6% במאי.

עוד עולה מנתוני שירות התעסוקה, כי בחודש מאי חלה עלייה בשיעור של 2.1% במספר המצטרפים החדשים למעגל האבטלה, בהשוואה לאפריל, כאשר מספרם במאי הסתכם ב-19.4 אלף, בהמשך לעליות קודמות בחודשים קודמים.

יוסי פרחי מנכ"ל שירות התעסוקה: "מוקדם עדיין להעריך אם חל שינוי במגמת המצטרפים החדשים, בשל העובדה כי בחודשים האחרונים קיימת אי סדירות בסדרות הנתונים של דורשי עבודה מובטלים ומצטרפים חדשים. אי הסדירות נובעת גם בשל העיצומים שהתקיימו בינואר בשירות התעסוקה והן בשל מעבר משתתפי תוכנית אורות לתעסוקה לטיפול שירות התעסוקה בחודש מאי . בחודשים הקרובים עם ההתייצבות בנתונים ניתן יהיה לומר בדיוק רב יותר באם אכן חל המהפך במגמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully