וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב מנצח

אביטל מולאי

28.6.2010 / 10:35

בקרוב יחלו משרדים ממשלתיים להפעיל מסלול לביצוע עבודות במשרדי ממשלה באמצעות אנשים עם מוגבלות. בשלב הראשון, יוקצו מדי שנה מליון ש"ח למטרה זו

לאחרונה אישרה ועדת מנכ"לים בראשות החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן את קידומו של מכרז מינהל הרכש הממשלתי של החשב הכללי במשרד האוצר. הועדה כללה את מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי ואת מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, נחום איצקוביץ'.

עניינו של המכרז שאושר הוא בחירת שלושה ספקים לאספקת שירותים שיבוצעו על ידי אנשים עם מוגבלות עבור משרדי הממשלה. שלושת הספקים האזוריים שנבחרו הם: לאזור הצפון - או.אר.אס. שירותי רפואה 2001 בע"מ; לאזור מרכז - המשקם בע"מ; לאזור דרום וירושלים - אגודה לבריאות הציבור. בצידו של כל ספק אזורי תפעלנה עמותות או חברות שתהיינה אחראיות על הספקת שירותי ליווי ושיקום תעסוקתי לעובדים.

בימים אלו נקבעו ההוראות ויוצאו הנחיות למשרדים הממשלתיים בנוגע להפעלת המכרז, וזאת במסגרת מינהלת המשותפת למשרד התמ"ת, משרד הבריאות, משרד הרווחה ומשרד האוצר.

מליון ש"ח בשנה

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר הינחה את המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד התמ"ת להקצות בשלב ראשון מדי שנה מיליון ¤ לצורך קליטתם של 25 עובדים עם מוגבלות במסגרת המכרז.

יודגש, כי המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה שבמשרד התמ"ת פעל רבות לקידום המכרז, בין היתר במסגרת ועדה בין משרדית שבראשה עמד ירון שטיינברג, מרכז בכיר כלכלה ממינהל הרכש הממשלתי שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר שליוותה את כתיבת המכרז.

המכרז מגדיר כי במסגרת עבודתם, יקבלו העובדים עם המוגבלות ליווי שיקומי תעסוקתי, התאמות במקום העבודה (במידה ונחוצות), התאמת שכר (במידה ונחוצה) וכן מעקב שוטף לבחינת אפשרויות הקידום בשכרם ומעמדם, לרבות בחינת שילובם בשוק העבודה העסקי.

הגדלת אפשרויות התעסוקה לאנשים עם מוגבלויות

משרד התמ"ת מצפה כי המשרדים השונים יעשו שימוש במסלול בעזרת הקצאת תקציב מיוחד לצורך הרחבת אפשרויות התעסוקה לאנשים עם מוגבלות. מנכ"ל המשרד, מר שרון קדמי, פנה אל המשרדים כדי שיקצו תקציבים לקידום נושא זה, כפי שעשה משרד התמ"ת.

חשוב להדגיש כי במסגרת המכרז, ניתן יהיה להרחיבו לרשויות מקומיות, לחברות ממשלתיות ולתאגידים סטטוטוריים, במידה ויפנו אל החשב הכללי ויקבלו אישור לכך. כל אלו אמורים להביא להגדלה משמעותית של אפשרויות התעסוקה שתעמודנה בפני אנשים עם מוגבלות.

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה פיתח מודל חדשני ליישום המכרז במשרד התמ"ת. המודל "מכשיר את הקרקע" לקליטת עובדים עם מוגבלות בסביבה הממשלתית באמצעות שיתוף עובדי המשרד ויצירת אוירה ארגונית אוהדת לשילוב אנשים עם מוגבלות. שלבי המודל הם כדלקמן:
- הקצאת תקציב ייעודי
- מינוי צוות היגוי בהובלת סמנכ"ל משאבי אנוש
- הצגת המודל להנהלת המשרד
- מינוי נאמני שילוב אנשים עם מוגבלות בכל אחת מיחידות המשרד
- הכשרת הנאמנים
- הנאמנים עורכים מיפוי צרכים ואיתור שירותים נדרשים ביחידותיהם
- ריכוז הצרכים והשירותים הנדרשים בצוות ההיגוי
- הזמנת השירותים מהספק הזוכה במכרז
- אישור תוכנית השילוב של ספק השירותים
- הנאמנים מסייעים לקליטת בעלי המוגבלות וליווי צמוד שלהם ביחידות השונות
- המשך הכשרת הנאמנים

מודל זה יהווה פיילוט עבור תוכניות שילוב של כלל משרדי הממשלה שיזמינו שירותים המבוצעים על ידי אנשים עם מוגבלות.

התנסות גם במשרדי ממשלה

מנהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, בני פפרמן, סיכם עם ליאור אגאי, ראש מנהל הרכש הממשלתי, על הרחבת אוכלוסיית היעד, כך שבמסגרת השירותים שיסופקו לממשלה, יוכלו ספקי שירות להעסיק אנשים עם מוגבלות ברמות התפקוד הגבוהות יותר, ובעלי יכולת להשתכר מעל לשכר המינימום.

כמו כן, תיבחן האפשרות לאפשר לאנשים עם מוגבלות בעלי מקצוע, אשר השלימו את הכשרתם ולימודיהם והם חסרי ניסיון תעסוקתי, להתנסות עד שנה במסגרת משרדי הממשלה. בתום תקופת ההתנסות, ניתן יהיה לסייע לאנשים עם מוגבלות להיקלט בעבודה במגזר העסקי או במגזר הציבורי.

בחינת וקידום האפשרות להרחבת המכרז לאוכלוסיות נוספות, כפי שפורט לעיל, יעשו במסגרת צוות בינמשרדי שיכלול נציגים ממשרד התמ"ת, הרווחה והבריאות, בראשות מינהל הרכש בחשב הכללי שבמשרד האוצר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully