וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין: "חברי כנסת ושרים מושפעים מבעלי ההון"

צבי זרחיה

28.6.2010 / 11:05

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר כי השפעתם של הטייקונים על נבחרי הציבור מגיעה עד "ביטול שיקול הדעת לגבי מהי טובת הציבור", וכי עליהם לעמוד מול השפעה זו שעלולה להיות מסוכנת

"חברי כנסת וחברי ממשלה מושפעים באופן ברור על ידי בעלי הון, עד כדי ביטול שיקול דעת לפעמים מהי טובת הציבור. חברי הכנסת צריכים לעמוד בפני השפעה בלתי הוגנת מבעלי הון, שיכולה לסכן את טובת הציבור. לעניין זה צריכים הכרעה - והכרעה תחייב את חברי הכנסת לפעול לפי מיטב מצפונם ולא לשחק משחקים" -כך אמר אתמול יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין.

יו"ר הכנסת הודיע אתמול שאם האוצר יכלול במסגרת חוק ההסדרים את הרפורמה בענף הסלולר - הוא ידאג לכך שהחקיקה בעניין תסתיים עד לסוף 2010. ריבלין מתנגד בחריפות להגשתו של חוק הסדרים רחב, אך כמי ששימש בעבר שר תקשורת, הוא תומך נלהב של הרפורמות בענף הסלולר. מאחר שהוא מודע לכך שהרפורמות בסלולר עלולות להיתקע בממשלה ובכנסת אם לא יוגשו במסגרת חוק ההסדרים, הוא הודיע אתמול על תמיכתו ברפורמות ובחקיקתן בחוק ההסדרים.

"בדרך כלל אני מתנגד לחוק ההסדרים בכלל, בשל ההשפעה הבלתי הוגנת של הממשלה להשתמש בחוק ההסדרים כחוק עוקף כנסת", אמר אתמול ריבלין. "ואולם, הרפורמה בסלולר היא מאבק עקרוני שהציבור עומד במרכזו. לפיכך, בחוק ההסדרים יש לכלול רפורמות שבאות לטובת הציבור".

מפרטנר נמסר בתגובה: "הכללת הרפורמות מרחיקות הלכת שמתכנן משרד האוצר בחוק ההסדרים מנוגדת להנחיית היועצת המשפטית של הכנסת, מנוגדת להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מנוגדת לפסיקת בית המשפט העליון, וביצועה ללא הליך שימוע סדור מנוגד אף הוא להוראות הדין. פרטנר ממתינה לתשובת היועץ המשפטי לממשלה לפנייתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully