וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הותיר את הריבית על 1.5%

אלון שן

28.6.2010 / 17:30

מבנק ישראל נמסר, כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש יולי על כנה, עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית"

בנק ישראל מסר הערב (שני) כי יותיר את הריבית על רמה של 1.5%. מהבנק נמסר, כי כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש יולי ברמה של 1.5% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית.

עוד נמסר מהבנק, כי קצב עליית הריבית תלוי בסביבת האינפלציה, התבססות הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, קצב עליית הריבית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.

הבנק התייחס בהחלטתו לאינפלציה, ומסר כי בהסתכלות ל-12 חודשים אחורנית, האינפלציה נמצאת במגמת ירידה מזה כמה חודשים. מתחילת השנה האינפלציה נמוכה מהתוואי העונתי העקבי עם מרכז תחום היעד לשנת 2010. לפי הערכות בנק ישראל ולפי הערכות החזאים, האינפלציה בהסתכלות ל-12 חודשים אחורנית תמשיך לרדת ובחודשים הקרובים תמצא בסביבות מרכז היעד או אף מתחתיו. לפי צפיות החזאים והצפיות הנגזרות משוק ההון, בעוד שנה, האינפלציה צפויה לשוב ולהיות בחלק העליון של יעד האינפלציה תוך העלאת ריבית מצטברת שבין 1% ל-1.5% במהלך 12 החודשים הבאים.

עוד נמסר, כי לאחר מספר חודשים בהם התקבלו נתונים שתמכו בהערכה שהמשק הישראלי נמצא בקצב צמיחה מהיר יחסית, החודש, יחד עם מספר נתונים חיוביים, התווספו כמה נתונים שליליים המגדילים את אי הודאות לגבי המשך קצב הצמיחה המהיר. העיקריים שביניהם: בפעילות המקומית – נתוני הייצוא ומדד מנהלי הרכש – ובמשק העולמי בעיקר ההתפתחויות באירופה ובארה"ב. מנתונים ראשונים של סקר החברות עולה כי נמשכת ההתרחבות של הפעילות במשק, אם כי מסתמנת האטה מסוימת בעוצמתה, וכן נרשמה חולשה בהזמנות ליצוא לרביע הבא הן בתעשייה והן בענפי השירותים.

"ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות מאוד ובעקבות עליית החששות מפני ההתפתחויות השליליות בכלכלה העולמית והמשך ההתמתנות בצפיות לאינפלציה, ריביות הבנקים המרכזיים של המשקים המובילים צפויות להישאר נמוכות למשך זמן רב יותר מכפי שצפו בתחזיות הקודמות. כמו כן, בעקבות ההתפתחויות האחרונות אף הוחזרו חלק מהכלים הלא שגרתיים של ההקלה המוניטארית", כך מוסר בנק ישראל.

על רקע העליה באי הודאות במשק העולמי ובמיוחד באירופה וההשפעות שיש לכך על המשק הישראלי, החליט הנגיד להותיר את הריבית ללא שינוי החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully