וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן נגד המנהל הערבי של ביה"ח בנהריה

רוני לינדר-גנץ

29.6.2010 / 10:00

ריח של גזענות? סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הטיח האשמות קשות במנהל ביה"ח בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, בנוגע למצבו הקשה של ביה"ח, למרות שהוכח בעבר כי הן לא נכונות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לא נותן לעובדות לבלבל אותו: השבוע, במהלך דיון בכנסת בנושא מצבו הקשה של בית החולים לגליל המערבי בנהריה, אשר נקלע לגירעון ומרחפת מעליו סכנת סגירה, תקף ליצמן את מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום, והטיח בו האשמות קשות, אף שוועדה מיוחדת של משרד הבריאות קבעה בעבר כי הן לא נכונות.

"כשנכנסתי לתפקידי קיבלתי תלונה מעובדי בית החולים נהריה שהתפללו בכל יום תפילת מנחה של עשר דקות ב-13:00 בבית החולים", סיפר ליצמן. "בא המנהל החדש, שהוא לא יהודי, ואסר עליהם לעשות את זה. שלחתי לו מכתב שעל פי החוק, על פי תקשי"ר, הוא חייב לתת להם את זה... והוא ציפצף עלי. אני חשבתי שהוא חצוף גדול מאוד שהוא לא עשה את זה.

אחר כך, בעקבות לחץ של כל מיני שרים אחרים, הוא הואיל בטובו לאפשר להם את זה". ליצמן הוסיף כי "אחר כך התפייסתי אתו. הוא התנצל ומחלתי לו".

מה שליצמן לא סיפר לחברי הכנסת הוא שכבר לפני כמה חודשים קבעה ועדה שמינה מנכ"ל משרד הבריאות כי אין כל אמת בטענות נגד ברהום. בדו"ח, שהגיע לידי TheMarker, קבעה ועדת הבדיקה במפורש כי "אף אחד מהעדים לא היה מסוגל להצביע, מידיעה אישית או משמועה, על מקרה ספציפי אחד או תלונה בנושא זה". עוד קובעת הוועדה כי "חוזר שהוצא מטעם הנהלת בית החולים, חתום על ידי המנהלת האדמיניסטרטיבית, זהה בתוכנו לחוזר קודם שהוצא בתקופתו המנהל הקודם, ולא חל שום שינוי בתוכנו ובססטוס הקיים בנושא התפילה".

אז למה ליצמן מתעקש להמשיך ולהאשים את מנהל בית החולים בהאשמות שכבר הופרכו על ידי ועדה מקצועית מטעם משרד הבריאות? בהסתדרות הרפואית סבורים כי "מההאשמות של סגן השר עולה ניחוח של גזענות".

ליצמן מסר בתגובה כי "נשלחו אלי מכתבי תלונה בעניין. ולראיה, מנהל בית החולים אף התנצל על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully