וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן חוזר למעצר

נורית רוט

29.6.2010 / 11:30

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של איש העסקים ומייסד חברת אמבלייז, על מאסרו בגין בזיון צו בית משפט. רייפמן יתייצב ביום ראשון הקרוב למאסר של 45 יום

אלי רייפמן, מייסד חברת אמבלייז, יתייצב לריצוי מאסר של 45 ימים ביום ראשון הקרוב, כך קבע אתמול בית המשפט העליון, שדחה את ערעורו של רייפמן על מאסרו בגין בזיון צו בית משפט.

לפני כחודש וחצי קבעה השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב , כי רייפמן ממשיך להפר החלטה של בית המשפט שחייבה אותו להעביר מניות באמבלייז שהוחזקו על ידו, לידיו של המנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז. ההחלטה ניתנה בעקבות הליכי פשיטת רגל המתנהלים נגד רייפמן, שבמסגרתם ניתן צו כינוס לנכסיו. משלא קיים את ההחלטה למרות התרעות שונות, החליט באחרונה השופט איתן אורנשטיין, בהמשך להחלטתה של אלשיך, להורות על מאסרו ל-45 יום.

רייפמן טען בבית המשפט כי הוא לא מחזיק במניות של החברה, כי במהלך השנים הוא עשה פעולות שונות להסתיר את מניותיו עד כדי כך שכיום אין הוא מסוגל לאתר את המניות. לדברי השופט אשר גרוניס, אליו הצטרפו השופטים אדמונד לוי וחנן מלצר, " במהלך התקופה שמאז תחילתם של הליכי פשיטת הרגל העלה רייפמן גירסאות שונות לגבי המניות. בית המשפט המחוזי קבע, עוד בהחלטתו הראשונה, כי אין ליתן אמון בגירסאותיו המשתנות".

בערעורו הנוכחי הוסיף רייפמן, כי היות שבית המשפט המחוזי החליט על מינוי מומחית שתתן חוות דעת באשר לגורלן האפשרי של מניותיו בחברה, אין היגיון לשולחו למאסר כעת. השופטים דחו את טענתו.

"נקיטת מהלכים שאפשר כי יובילו לאיתורן של המניות, אינה מנטרלת את ההפרה הנמשכת של הצו על ידי המערער. במילים אחרות, הימנעותו של המערער מלקיים את הצו שחייבו להעביר את המניות, אינה צריכה למנוע מבית המשפט מלפעול על מנת לאתר את המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully