וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל חודרת לשוק האינטרנט

אמיתי זיו

29.6.2010 / 14:00

החברה הציגה את הניסוי הטנכולוגי שלה לחיבר סיבים אופטיים לבתי לקוחות לטובת איטנרנט מהיר. הניסוי מתבצע בשיתוף חברות נטוויז'ן, סמייל ופרטנר

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מנשה דהן עריכה: יאיר דניאל)

"מצפון תפתח הטובה, ואני מקווה שתוך שנתיים מהיום נרשת הארץ ונהיה במצב שנוכל להביא את האינטרנט שבקריית שמונה לכל ילדי ישראל, לעסקים, למחקר ולרפואה, לשעות הפנאי ולבידור. זה ביטול פערים ודבר טוב ולכן אני מברך על הניסוי", כך אמר היום בינימין נתניהו באירוע הצגת אינטרנט אולטרה מהיר של חברת החשמל בקריית שמונה.

החברה הציגה היום את הניסוי הטנכולוגי שלה לחיבר סיבים אופטיים לבתי לקוחות לטובת איטנרנט מהיר. את הניסוי מבצעת חברת החשמל ב-150 בתים בעיר הצפונית, בשיתוף חברות נטוויז'ן, סמייל ופרטנר.

על תהליך קבלת ההחלטה סיפר נתניהו: "בא אלי שר התקשורת משה כחלון לבית ראש הממשלה בבלפור ואמר: 'יש לי רעיון שנשתמש בתשתיות חברת החשמל להעביר אינטרנט מהיר. הוא הסביר לי שהאינטרנט היום בישראל, במקום להיות מכונית מירוץ הוא טרקטור סובייטי'. אמרתי לו בהצלחה. אז הוא אמר: 'יש בעיה, חברת החשמל זה מונופול טבעי', אבל אז הוא הוסיף את מילת הקסם: תחרות. הוא הסביר שחברת החשמל תתחרה בכבלים ובזק ולכן נתתי את ברכת הדרך".

שר התקשורת כחלון אמר באירוע: "תארו לכם שילד באופקים יושב מול המחשב ורואה שיעור מהטכניון. תארו לכם שהילד בקריית שמונה מקבל מה שמקבל ילד בוושינגטון. כרגע ישראל נמצאת במקום ה-21 בעולם, ואנחנו רוצים להיות ברביעיה או בשלישיה הראשונה”.

באירוע הציגו חברות התקשורת יישומים על גבי האיטנרנט המהיר של חברת החשמל במהירות של 100 מגה-ביט סימטרי.

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ציין כי "הצלחת הניסוי מדגימה את יכולות חברת החשמל. לקחנו על עצמנו משימה בנושא חדש ועמדנו בה בזמן ובדיוק. אנחנו מסוגלים להגיע לחזית הטכנולוגיה לא רק באנרגיה, אלא גם בטלקום”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully