וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ לבניה מחדש של אמון

ג'ון דפטריוס

2.7.2010 / 3:20

שליט דובאי נמצא בעיצומו של מרוץ עז - גם אם לא כולם באמירויות רואים זאת כך - לבנות מחדש את אמון המשקיעים. ג'ון דפטריוס על מיתון, צמיחה ומירוצי סוסים

אסקוט זו חגיגה של צבעים – בייחוד תחת שמים בהירים בעודנו נהנים מתחילת המרוצים. הנשים מבקשות לגבור על חברותיהן על ידי איזון סגנון עם ייחודיות בעוד הן חושפות את הכובעים החדשים שלהן. הגברים מתהדרים בצילינדרים וחליפות טוקסידו ומוסיפים נגיעה אישית בעניבות צבעוניות. לפני המרוץ הראשון, אנחנו עוצרים כהמלצת אחד הסדרנים האדיבים. המלכה אליזבת השניה והנסיך פיליפ עוברים על פנינו בכרכרה שלהם, והנסיך מכיר בנוכחותי דרך הטיית כובעו עם חיוך חם.

אני הולך לאזור המנצחים כאורח של הוד מעלתו שייח' מוחמד בין ראשיד אל-מכתום, שליט דובאי וראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות, ואשתו הנסיכה האיה. שניהם חובבי סוסים נלהבים והיו להם 27 סוסים שרצו ברויאל אסקוט תחת אורוות גודולפין. הסוסה של בנו נסיך הכתר חמדן, ריינפול, זכתה במרוץ Jersey Stakes וקבעה שיא במסלול. המשפחה התכנסה יחד לקבלת הגביע הראשון של השבוע.

כשהצרפתי לסיור עם הוד מעלתו והפמליה המורחבת שלו, שכללה את המאמן סעיד בין סורור והמנהל סימון קריספורד, הייתה לי הרגשה של דהז'ה-וו. בשנה שעברה, חבר הזמין אותי ואת אשתי ליום האחרון של המרוצים, וראינו את משפחת המלוכה של דובאי מרחוק באזור בו מניחים את האוכפים על הסוסים, כמעט שישה חודשים לפני שאתגרי החוב של דובאי התחילו.
הסיור ברחבי אסקוט בא לאחר ראיון של עשרים דקות בתא הפרטי של השייח' מעל לקו הסיום. זה הראיון הראשון שלו מאז סיום ההתייעלות בחברת דובאי וורלד.

דנו בכנות בדאגות של קרן המטבע הבינלאומית על מיתון "מתמיד" בדובאי. "אנחנו לא יצרנו את המיתון, זה קרה", אמר שייח' מוחמד. "ואני לא קורא לזה מיתון. אני קורא לזה אתגר. ומנהיג אמיתי מתגלה כאשר הדברים משתבשים".
כששאלתי אם הוא צופה צמיחה בדובאי ב-2010, קיבלתי תשובה בת מילה אחת – "כן".

"דובאי תמיד תתמוך בכל אחת מהאמירויות"

שליט דובאי נמצא בעיצומו של מרוץ עז – גם אם לא כולם באמירויות רואים זאת כך – לבנות מחדש את אמון המשקיעים. בערב העיד, דובאי עצרה את החוב של דובאי וורלד, ואז הקדישה את הרבעון הבא להפרדה בין מה שנתפס כגופים תאגידים לבין האחזקות של הממשלה והשליט. לדעת הבנקאים, חברת האחזקות הגיעה לתחתית, אבל ההפסד של 6.2 מיליארד דולר של חברת Dubai Holding Commercial Operations Group לא היה מעודד במיוחד.

כפי שמישהו אמר לי השבוע על כוס תה, ניתן לראות את ההתפתחות של ירידה מתמידה פוטנציאלית במחירי נכסים. היציבות לאחרונה תשחרר הלוואות, מה שיוביל להתחלה מחודשת של פרויקטים שלא נגמרו ותכולה נוספת תצטרף לשוק נכסים שהוא כבר רווי.

עם התקדמות הראיון שאלתי את שליט דובאי אם השכנה אבו דאבי תעמוד לצידו. "אבו דאבי תמיד תתמוך בכל אחת מהאמירויות, ודובאי תמיד תתמוך בכל אחת מהאמירויות". האם יהיה צורך בעוד סיוע חיצוני מאבו דאבי? תשובת שליט דובאי הייתה שהוא "לא מודאג בקשר לחברות", וכי היחסים "מאוד טובים בין האמירויות". אבל היה ברור מהראיון ומהשיחה שלנו במהלך הסיור אחר-כך, ששייח' מוחמד מעוניין להתמקד במגזרים שמרכיבים את המותג דובאי – מסחר, תיירות ושירותים פיננסיים.

הראיון שלנו התקיים שבוע לאחר שחברת התעופה Emirates Airlines הזמינה מטוסים חדשים בשווי 11.5 מיליארד דולר, ושבוע לפני תחילת שירותי מטען בשדה התעופה הבינלאומי של דובאי. שליט דובאי אמר לנו שיהיו עוד הזמנות למטוסים ביולי בתערוכה האווירית ב-Farnborough.

בתשובה לשאלה למה הוא עשה הזמנה בהיקף דומה חודשיים לאחר אסון התאומים, שמתאימה לאסטרטגיה האחרונה שלו, הוא ענה: "אתה חייב לנצל את ההזדמנות". גישה זו הקימה את מה שהיום הוא אזור מרכזי למסחר ושירותים שיסגור את הפער בין אסיה לאירופה. כפי שאמר בנקאי בכיר, "אין מתחרים" לדובאי באזור, אבל המשקיעים מעונינים לראות מאיפה יבוא הדור הבא של צמיחה והזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully