וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה הרגה את מצב הרוח הכלכלי?

אופיר בר-זהר

30.6.2010 / 8:00

לפי מחקר שנערך במרכז האוניברסיטאי אריאל, ככל שהנסקרים העידו שהם צופים זמן רב יותר בטלוויזיה, הם נטו להסכים עם משפטים כמו "אשקע בחובות בשנה הקרובה"

מחקר אקדמי מצא קשר בין צפייה בטלוויזיה לפסימיזם כלכלי. לפי המחקר שערך צוות בראשות פרופ' אמיר חצרוני מבית הספר לתקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל, ככל שהנסקרים העידו שהם צופים זמן רב יותר בטלוויזיה, הם נטו להסכים עם משפטים שליליים כמו "אשקע בחובות בשנה הקרובה", ולא הסכימו עם משפטים אופטימיים כמו "המשכורת שלי תגדל בשנה הקרובה".

עוד נמצא כי הפסימיות בקרב הצופים בטלוויזיה לא נגעה אך ורק למצב האישי של הנשאלים אלא גם לתפישתם הכוללת, כשנטו למשל להסכים יותר עם משפטים כמו "בשנה הקרובה תגדל האבטלה", ולא להסכים עם השערות אופטימיות כמו "במהלך השנה הקרובה הבורסה תעלה באופן משמעותי".

המחקר נערך בקרב 350 תלמידי MBA והוא יוצג בכנס של האגודה הבינלאומית לחקר התקשורת שייערך בסינגפור. על הממצאים אמר חצרוני כי "הסבר אחד יכול להיות שהמסר הכללי של התוכניות בטלוויזיה בסופו של דבר הוא של חשדנות, פסימיזם, עולם אכזר עם אנשים שמנסים לרמות אחד את השני, כשהשורה התחתונה היא קודרת.

"הסבר נוסף יכול להגיע דווקא מהכיוון ההפוך: מה מביא אותי מלכתחילה לראות טלוויזיה? אולי אני מראש לא שבע רצון מהחיים, אין לי חברים, אין לי כסף ואז אני רואה יותר טלוויזיה ואני כבר מגיע אליה פסימי ומדוכא והשידורים מוסיפים אש למדורה".

בנוגע לקשר בין הצפייה בטלוויזיה לתחושות הפסימיות הסביר חצרוני, כי "מדובר בהשפעה שאינה אדירה אך יציבה, ונשמרת גם כשלוקחים בחשבון משתנים נוספים. השפעת הצפייה בטלוויזיה על ציפיות כלכליות עתידיות חלשה יותר מההשפעה של הערכת המצב הכלכלי בהווה, למשל, אך חזקה יותר מהשפעה של משתנים סוציו-דמוגרפיים כמו מין, גיל ואפילו הכנסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully