וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה עותרת נגד התקציב הדו-שנתי

אלון שן

30.6.2010 / 10:00

סיעת קדימה ושר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בר-און, יבקשו את התערבותו של בג"ץ להורות על ביטול התקציב הדו-שנתי. בר-און: "העתירה נועדה להציל את הדמוקרטיה הישראלית"

סיעת קדימה ושר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בר-און, יגישו היום (רביעי) עתירה לבג"צ כנגד הממשלה, רה"מ, שר האוצר ויו"ר הכנסת, המבקשת בשל שורת טעמים חוקתיים ומשפטיים להורות על ביטול התקציב הדו-שנתי.

בראון מבקש את התערבותו של בג"ץ נוכח ניסיונה הבוטה של ממשלת נתניהו, לדבריו, לפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובעקרונות היסוד של השיטה הפרלמנטארית. בעתירה אשר תוגש היום לבג"צ מבקשים העותרים משופטי בג"צ, לקבוע דיון דחוף בעתירה, בטרם השלמת הכנתו של התקציב ובטרם הבאתו לאישור הכנסת.

"מדובר בעתירה שנועדה להציל את הדמוקרטיה הישראלית מידי ממשלת ישראל. הממשלה מבקשת לעשות קיצורי דרך פוליטיים - תקציב ל- 5 שנים באמצעות שני דיוני תקציב בלבד", אמר בר-און.

לפני כשבוע, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הוראת השעה לחוק יסוד תקציב המדינה לשנים 2009 ו-2010, ובכך איפשרה לממשלה, להגיש זו הפעם השנייה ברציפות תקציב דו שנתי לשנים 2011-2012. זאת, לאחר שכבר בשנים 2009-2010 המדינה התנהלה עם תקציב דו שנתי. הצעת החוק עברה ברוב של 63 בעד ו-32 נגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully