וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב: "מני מזוז תמך במינוי של ג'קי מצא"

עמית בן-ארויה

30.6.2010 / 12:14

"ג'קי היה המוכשר ביותר בכל קריטריון היה צריך להתמנות וכך המלצתי", על פי עדותו של איתן רוב שפירט גם מה נדרש ממנהל רשות המיסים

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, הממונה לשעבר על הכנסות המדינה מאיר קפוטה, מנהל רשות המסים לשעבר איתן רוב, גורמים במחלקה הפיסקלית בפרקליטות, הממונה לשעבר על אגף התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר ומנכ"ל המשרד לשעבר יוסי בכר - אלה שמות האנשים שתמכו והמליצו על מועמדותו של ג'קי מצא לתפקיד מנהל רשות המסים ב-2006. דברים אלה עלו בחקירתו הנגדית של מנהל רשות המסים לשעבר, איתן רוב, היום בבית המשפט מחוזי מרכז, במשפט המינויים ברשות.

במשפט מואשמים מצא, מנהל הרשות לשעבר, אנשי העסקים קובי בן גור ויורם קארשי וארבעה בכירים לשעבר ברשות, בעבירות שוחד הקשורים במינויים ברשות. לפי האישום המרכזי, מצא האמין כי קיבל את תפקיד מנהל הרשות ב-2006 הודות לשתדלנותם של בן גור וקארשי, אחיה של שולה זקן שניהלה את לשכת שר האוצר דאז, אהוד אולמרט.

רוב נחקר באזהרה בפרשה והתיק נגדו נסגר, כמו גם כמה תיקים אחרים, והוא הופיע בבית המשפט כעד תביעה. הוא יוצג בחקירה במשטרה על ידי עו"ד יהודה וינשטיין, שמונה לפני חודשים אחדים ליועץ המשפטי לממשלה. המשפט מתנהל בפני סגן הנשיא זכריה כספי.

רוב, שהיה מנהל הרשות ב-2004-2005, מינה את מצא לסמנכ"ל לעניינים מקצועיים לאחר שהיה סמנכ"ל חקירות, וזה היה האיש הקרוב אליו ברשות. בחקירה הנגדית שערך בא כוח מצא, עו"ד נבות תל-צור, עלתה בהרחבה שאלת מינויו של מצא לתפקיד מנהל הרשות. רוב אישר כי המליץ עליו בפני שר האוצר דאז, אהוד אולמרט. "הערכתי שלהמלצתי יש משקל רב", העיד רוב. לדבריו, לאחר שהמליץ לאולמרט על מצא, עידכן את האחרון על כך.

מה נדרש ממנהל?


רוב פירט את התכונות הנדרשות למנהל רשות: מקצועיות, תקשורת בין אישית, עבודה בצוות (גם מול האוצר), קשר עם גורמי חוץ כמו ההסתדרות בעקבות תהליך השינוי האירגוני שעבר על הרשות. "אני יודע שעיני העריך את מצא", ציין רוב והוסיף כי כמו כן קפוטה העריך את מצא וגם הבר המליץ עליו. "אני יודע שמזוז נשאל ותמך במינוי", הוסיף רוב.

תל-צור הקריא את תמליל החקירה של אולמרט. בחקירתו במשטרה אמר ראש הממשלה לשעבר כי מזוז סבר שערב בחירות קשה למנות מנהל לרשות, בטח לא מינוי חיצוני. "אז הרמתי ליועץ המשפטי (מזוז) ואמרתי לו שיש שלושה מועמדים מבפנים", אמר אולמרט. "רוב, בכר והבר המליצו על מצא. כל מי שדיברתי אתו המליץ עליו". אולמרט הוסיף אז כי "בפרקליטות כולם בעדו". רוב אמר בהמשך לדברים אלה כי ג'קי הוערך מאוד על ידי המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות.

אולמרט סיפר אז לחוקרים כי הופתע מהחקירה והביע תמיהתו בפני מזוז על כך שמינוי מצא היה בגדר שוחד. "אמרתי ליועץ על איזה שוחד מדובר?", ציטט תל-צור את אולמרט. רוב הבהיר כי תחושתו היתה דומה לזו של אולמרט. "ג'קי היה המוכשר ביותר בכל קריטריון היה צריך להתמנות וכך המלצתי", אמר רוב שהכחיש בעקביות קשר של בן גור למינוי של מצא.

דווקא בתקופה שבן גור היה חולה במשך כמה חודשים ב-2006 מצא ניתק את הקשר עמו. תל-צור הזכיר פגישת סולחה בביתו של איתן רוב להפשרת היחסים בין מצא לבן גור. האם עלה בפגישה שבן גור תרם למינוי של מצא, שאל הסניגור. "זה לא עלה כי זה לא במציאות", השיב רוב. "קובי היה פגוע עד עמקי נשמתו שג'קי בתקופת מחלתו ניתק את עצמו ממנו ולא החזיר לו טלפונים. קובי הציג לי באופן חד משמעי את הרקע לנתק ביניהם ועל רקע זה היתה הפגישה בביתי". לגישת העד, הנתק ביניהם נבע מכך שמצא חש שבן גור מלחיץ אותו יתר על המידה בקשר למינויים ורצה לנתק את הקשר.

הסניגורים בדיון היו תל-צור, משה ישראל, איתן מעוז, רותי ליטבק, אייל בסרגליק, אורי פירסט, רועי בלכר, משה מזור וטל שפירא. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה יוצגה בדיון על ידי עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועמרי קופלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully