וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבלייז מוותרת על חלום הסלולר

ניר צליק

30.6.2010 / 13:11

אחרי השקעה של עשרות מיליוני דולרים, אמבלייז צפויה לפטר את מרבית העובדים הקשורים לפרויקט Else - כ-30 עובדים

אחרי מספר חודשים של ניסיונות כושלים של להגיע להסכמי הפצה למכשיר הסלולר של החברה – else, מודה אמבלייז בכישלון המהדהד לייצור מכשיר סלולרי ישראלי, ומחליטה להפסיק את הנסיונות ולפטר את העובדים המעורבים, כ-30 במספר.

על פי הודעת החברה, למרות העניין במכשיר, היא לא הצליחה לחתום על חוזים עם שותפים. בעקבות עיכובים בעמידה ביעדים, החליט דירקטוריון החברה להפסיק את ההשקעה במוצר, ולהתמקד בניסיונות למכור את הטכנולוגיה ואת הפלטפורמה שפותחה בלבד.

לאורך השנים הושקעו במכשיר ה-else מעל 100מיליון דולר, כאשר זה הוביל את אמבלייז להשקעות ניכרות ולהפסדים חוזרים ונשנים. מכשיר הסלולר של אמבלייז היה אמור להתחרות באייפון של אפל, כאשר חלק ממאפייני החומרה שלו היו טובים יותר מהדור הראשון של האייפון, אלא שמאז הכניסה אפל שיפורים במאפייני החומרה של המכשיר ובנוסף קמו מתחרים בעלי מאפיינים טובים משל ה-else.

החברה לא הצליחה למצוא ספקי סלולר שיסכימו לשווק את המכשיר במהירות מספקת, ומאפייני החומרה של ה-else אינם נמצאים כבר בקו אחד עם אלו של המתחרים.

כדי להביא את המכשיר לנקודה בה נמצא השוק נדרשה השקעה נוספת, אלא שאחרי השקעה של מעל ל-100 מיליון דולר במכשיר, החליטה הנהלת החברה להפסיק את ההשקעה. בנוסף, קשה להשקיע בדור שני למכשיר שהדור הראשון שלו לא צלח את ההשקה.

זרוע החדשנות מפסידה

אמבלייז מורכבת משתי זרועות, זרוע הצמיחה וזרוע החדשנות. זרוע הצמיחה היא זו השולטת בחברת המכילה את החברות הבנות והיא זו שלמעשה מייצרת את הכנסותיה של אמבלייז. לעומתה, זרוע החדשנות, הכוללת את אמבלייז מובייל (emoze ,(else ו-ip-zone, היא זו השואבת את מרבית כספה של אמבלייז.

זרוע החדשנות רשמה הפסד של כ-17 מיליון דולר בשנת 2009 והכנסות של 4.4 מיליון דולר בלבד, כאשר זרוע הצמיחה הניבה הכנסות של 469.4 מיליון דולר ורווח נקי של 7.9 מיליון דולר, כך שהתוצאות המאוחדות הניבו הפסד של 9.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully