וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וראז תשלם קנס של 300 אלף דולר בגין חשדות למתן שוחד לבכירים סיניים

ניר צליק

30.6.2010 / 13:56

לפני חודש וחצי חתמה החברה על הסכם מיזוג עם דיאלוג'יק



תשלם קנס של 300 אלף דולר בגין חשדות למתן שוחד לבכירים בממשל הסיני. רק לפני חודש וחצי הודיעה וראז כי היא מתמזגת עם דיאלוג'יק הפרטית בעסקת חילופי מניות, אחרי שנים של הידרדרות במצבה העסקי. אולם נראה כי הצרות של וראז לא הסתיימו עם המיזוג האמור. החברה תשלם קנס של 300 אלף דולר בגין חשדות של רשות ניירות ערך האמריקאית כי יצרנית פתרונות ה-voip, שיחדה בכירים בממשל הסיני במטרה לזכות בחוזים באמצעות יועץ סיני שהחברה העסיקה.



על פי האישום, היועץ נתן בשנים 2007 ו-2008 מתנות וכסף בסך כולל של כ-40 אלף דולר לבכירים בממשל הסיני, שעסקו בתחום התקשורת, במטרה לזכות בחוזים עבור וראז. בכיר בוראז שאישר את המתנות תיאר אותן במייל פנימי בחברה כ-"הונאת מתנות". באופן דומה, נתנה וראז תשלומים למנהל סוכנות תקשורת ממשלתית בוייטנאם.



על פי התלונה שהוגשה בבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה, וראז הפרה את כללי המנהל התקין לביקורת פנימית, על ידי כך שהחברה לא רשמה בספריה את התשלום הבלתי חוקי, וכשלה בנקיטת אמצעי ביקורת שימנעו תשלומים כאלה. וראז הסכימה, ללא הודאה באשמה להימנע ממעשים כאלה בעתיד, והיא תשלם קנס של 300 אלף דולר בגין המקרה, כאמור.



וראז האמריקאית-ישראלית הוקמה ב-2001 באמצעות חיבור חטיבת מוצרי כפל הדיבור של חברת eci הישראלית (מוצרי ה-dcme) עם חברת הסטארט אפ האמריקאית נקסוורס, שפיתחה טכנולוגיות להעברת קול על גבי האינטרנט (voip). כיום מתמחה החברה בפיתוח ושיווק מתגים ושערי מדיה לרשתות טלפוניה באינטרנט, וממשיכה במקביל את מכירת המוצרים הוותיקים.



וראז הונפקה בשנת 2007 בנאסד"ק, כאשר החברה גייסה 72 מיליון דולר בהנפקת 9 מיליון מניות במחיר של 8 דולרים למניה. מאז אותה הנפקה צנח מחיר המניה של החברה בכ-85% כאשר בתקופה האחרונה נסחרה המניה סביב דולר אחד.



בשנים האחרונות הלך מצבה של החברה והתדרדר, כאשר ב-2009 רשמה הכנסות של 75.1 מיליון דולר בלבד לעומת 93.4 מיליון דולר ב-2008 ו-125.8 מיליון דולר ב-2007. על פי קצב ההכנסות הנוכחי, גם השנה היו צפויות הכנסות החברה להמשיך במגמת הירידה.



לפני חודש וחצי החליטה החברה להתאחד עם דיאלוג'יק, כאשר היא תנפיק מניות לדיאלוג'יק הפרטית, העוסקת בתחומים משיקים, כשזו תחזיק כ-70% ממניות החברה המשותפת ואילו וראז תחזיק ב-30% מהמניות. שם החברה המשותפת יהיה דיאלוג'יק, כאשר היא תמשיך להיות ציבורית. העסקה צפויה להיות מושלמת במחצית השנייה של 2010. החברה המשותפת צפויה להגיע להכנסות של 250 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully