וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים באירופה מפיגים את החששות: לוו מהבנק המרכזי סכום קטן מהצפוי

סוכנויות הידיעות

30.6.2010 / 14:13

היום הודיע הבנק המרכזי של אירופה כי ילווה ל-171 בנקים 131.9 מיליארד יורו



הבנקים באירופה לוו מהבנק המרכזי של אירופה (ecb) סכום נמוך בהרבה ממה שהציע להם בהלוואות חירום, והפיגו בכך חששות בנוגע ליכולתם להתמודד עם פירעון חובות של הלוואות חירום בסך קרוב לחצי טריליון יורו אשר מועד הפירעון שלהן חל מחר.



הבנק המרכזי של אירופה אמר היום כי ילווה ל-171 בנקים 131.9 מיליארד יורו (161.4 מיליארד דולר) לשלושה חודשים בריבית של 1%, סכום נמוך מהערכות אנליסטים. מחר אמורים הבנקים להחזיר הלוואות לשנה בסך 442 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר שאי פעם נתן ה-ecb, במסגרת מאמציו ללחום במשבר הפיננסי בשנה שעברה.



כלכלנים אמרו כי הביקוש למימון החירום של הבנק המרכזי היום היה מבחן לחוסנה של המערכת הבנקאות האירופית. הביקוש "היה נמוך באופן מפתיע ובהחלט הרבה פחות ממה שהשווקים ציפו לו", אמר ניק קוניס, כלכלן ראשי בפורטיס בנק באמסטרדם. "זה מצביע על כך שלמרות המתחים שהיו במערכת בכמה איזורים, המצב לא כל כך גרוע כפי שאנשים חשבו", הוסיף.



בעקבות הודעת הבנק המרכזי נרשמות עליות במניות הבנקים באירופה. מניית bnp פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, עולה ב-3.5%; מניית עולה ב-1.7%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד קופצת ב-2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully